evins skrev 2016-05-29 17:44:51 följande:
Ja, jag får tänka så!
Hur gick det med ÄL, fick du positivt test? Denna månad tänkte jag skippa ÄL-test, har använt det så många månader nu och det har bara diffat på en dag fram eller tillbaka som mest så känns som slöseri med pengar för min del :-P Ja men eller hur - midsommar!! Jag tänker samma sak, tycker det är skönt att jag kommer få reda på om det blivit något innan midsommar ( BIM 16/6). Så om det blir något så blir det lite spännande att se hur man ska dölja det (blir mycket Fun light i rosévinsflaskan då tror jag :-P) alternativt så kan man ta några glas vin utan att behöva oroa sig eftersom det bli innan nästa ÄL. Men hoppas såklart mest på det förstnämnda....
Men så sitter du och väntar på BIM nu då, så himla spännande! Jag håller tummarna för dig
Nu har livet gått lite på högvarv ett tag och jag har inte riktigt hunnit med att kika in här så nu kommer ett långt inlägg!
Jag fick aldrig något positivt test, har faktiskt aldrig fått det. Jag jobbar skift och har inte möjlighet att göra test på jobbet så det blir så svårt att matcha in. Jag har antagligen en ganska kort stegring så att jag inte hinner se den med bara ett test om dagen. Den här månaden tog jag test vid 11 en dag och vid 16 dagen efter och hade antagligen fått positivt om jag kunnat ta däremellan men det kunde jag inte göra. Min cykel har varit exakt 36 dagar tre månader i rad nu så jag har utgått från att äl är ungefär 14 dagar innan beräknad mens. Den här månaden blev det bra mys i de dagarna så vi hoppas :) Jag har inte haft några direkta symptom än mer än att jag mådde otroligt illa igår morse. Jag satt på golvet vid toaletten och trodde att jag skulle kräkas och sen gick det bara över. Jag har köpt ett testa tidigt som jag tänkte ta imorgon bitti (BIM -3). Är det inget nu så blir det nog lite godricka på midsommar och skulle vi ha sån tur att det är ett plus så tänkte jag också fun light eller rabarbersaft i vinflaska och alkoholfri öl upphälld i glas för att dölja ;)
Angående ditt andra meddelande så usch stackare!!! När ska du göra om testen? Det berodde säkert på att du var stressad! Försök att inte oroa dig över allt det andra, då blir du säkert bara mer stressad! Det är klart att ni kommer att kunna bli gravida, något annat finns inte på kartan! Har du hört talas om attraktionslagen? Om du inte har det så googla på det och prova! En vän till min syster hade problem med att bli gravid och gav sig fan på att prova med attraktionslagen och två månader senare var hon gravid. Jag har ingen aning om om det beror på det eller inte men det skadar ju inte att försöka? ;)
Idag var jag på släktkalas och där fanns det en liten bebis och en höggravid kvinna och jag blev sååååå avundsjuk! Men snart är det vi som sitter där med våra stora magar och gör andra avundsjuka! Snart är det vår tur! Håll ut!