• Joss90

vi som planerar första barnet!

Idag kom mensen så efter den ska vi köra igång och göra vårt första försök :) borde ha BIM 1/6. Nu håller jag tummarna på att det går på första försöket <3

• Joss90
    tino01 skrev 2016-05-18 07:38:09 följande:

Är det jag som bara är konstig eller varför kan jag inte glädjas åt att andra får bebis... Så himla jobbigt att se hur andra lägger upp bilder på sina små nya liv....

Känner igen mig sååååå mycket! För några månader sedan var jag påväg hem från en babyshower där ytterligare en av mina vänner berättade att de väntade barn, jag bröt ihop totalt i bilen och bara grät och grät. Då hade min sambo ännu inte kommit till stadiet att vilja ha barn men nu bara några månader senare försöker vi för första gången och jag har BIM den 1 juni !!! Även om det inte blir då så känner jag mig glad över att vara "igång"
  • Joss90

Jag fick min mens på BIM dagen så ny ÄL är 11/6 och BIM på midsommarafton!

Jag har ett dilemma dock, den 16/6 skall jag lämna blod (frivilligt, är blodgivare) skall jag avboka detta för att jag tekniskt sett skulle kunna vara befruktad då? Kruxet är bara att jag skall göra det tillsammans med mamma så jag får väl bara säga att jag fått urinvägsinfektion så jag går på penicillin eller nåt....hur hade ni gjort?

• Joss90
    evins skrev 2016-06-07 18:28:31 följande:

Hmm... ring och rådfråga i förväg på blodgivarcentralen? Kanske inte gör något om man är så tidigt gravid?

Ja det får jag göra
  • Joss90
    evins skrev 2016-06-12 19:07:37 följande:

Hej allesammans! Nu har det varit lugnt i tråden på senaste tycker jag, hur går det för alla?

Jag har för en gångs skull spännande nyheter!! Är idag på ÄL+9 och igår kväll upptäckte jag att jag fått bruna flytningar som har hållit i sig hela dagen idag också. Har ALDRIG haft en mellanblödning i mitt liv vad jag kan minnas!!! Så tänker att detta måste vara en implantationsblödning, ligger helt rätt i tiden mellan ÄL och BIM!!

Har dessutom haft som en svagt molande magkänsla sedan några dagar tillbaka som först märktes lite till och från, och nu tycker jag det är lite mer ihärdigt. Brukar få lite magvärk innan mensen men detta kommer nästan uteslutande 1-2 dagar före mens och nu är det en dryg vecka kvar.

En annan sak jag märkt av är att jag sedan dagen efter ÄL har haft ömma, svullna bröst vilket inte lättat någonting. Andra månader brukar jag ha ont i brösten och de svullnar men det kan vara under några dagar, sen bli bättre, för att sen komma tillbaka ett par dagar igen. Det brukar heller aldrig komma direkt efter ÄL, kanske några dagar senare men mer vanligt är att det är en vecka efter eller dagarna inför mensen. 

Tempar dessutom och min kurva har aldrig varit så jämn som den är nu, hade en liten tempdipp igår (vilket skulle kunna vara relaterat till den ev implantationsblödningen) och idag ökade den lite igen. 

Såååå..... just nu känner jag att NÅGONTING måste ha hänt inne i min kropp. Sen om det behagar bli kvar så att jag faktiskt får ett positivt gravtest är en annan sak! Men just nu är vi iallafall otroligt glada eftersom det verkar som att kroppen ÄNTLIGEN svara på att vi försöker bli med barn vilket innebär att det iallafall inte är omöjligt för oss! Har ju försökt i över ett år nu så lättnaden vi känner just nu är obeskrivlig!  

BIM på fredag 17/6..... håll tummarna för oss

Håller verkligen tummarna för er!!!!!!

Själv har jag ÄL nu igår eller idag så nu börjar snart den eviga väntan......fast vi är bara på andra försöket så jag skall inte klaga
Svar på tråden vi som planerar första barnet!