Inlägg från: Flurriburr |Visa alla inlägg
  • Flurriburr

vi som planerar första barnet!

Hej allihopa! Tänkte slänga mej in i samtalet jag å :D jag fyller 25 iår, min sambo 26. Slutade med Neovletta 28 p-piller i typ okt/nov förra året och försöker nu bli tre i familjen :3 sista mensen första dag var på julafton och tror nästa ska börja 19e Jan. Inget jag vill såklart, men jag vågar inte hoppas. Tror mej ha småkänningar men kan ju va hittepå då jag vill det så mycket. Det är vi och vår mops på en lägenhet á ~60 kvm men vi letar hus :)

• Flurriburr
    Livetvänder skrev 2016-01-17 12:52:10 följande:

Ja ???? Förstår inte varför mina "gubbar" blir frågetecken?

Hur gamla är ni?

Jag fyller 25 nu i feb och sambon blir 26 i juli. Väntar så ivrigt! BIM 19 jan och jag tror jag ska testa imorgon. Känner att det säkert inte är något, får inte ha för stora förhoppningar. Har inte haft nå symptom... Lite ont i magen under naveln då och så, kissnödig, men inget annat vanligt :/
  • Flurriburr

dag kom den... Den där jäkla mensen :( så inget denna månad så hoppar väl ur denna tråd och går vidare till februari-tråden! :) sambon och jag var tydligen inte helt inne på samma spår gällande bebis, men vi har pratat och bestämt oss för att börja försöka nu (vilket jag trodde vi redan gjorde, hehe). Så nästa månad blir vårt officiella första försök!

• Flurriburr
    Flurriburr skrev 2016-01-21 13:23:44 följande:

dag kom den... Den där jäkla mensen :( så inget denna månad så hoppar väl ur denna tråd och går vidare till februari-tråden! :) sambon och jag var tydligen inte helt inne på samma spår gällande bebis, men vi har pratat och bestämt oss för att börja försöka nu (vilket jag trodde vi redan gjorde, hehe). Så nästa månad blir vårt officiella första försök!

Nu vart det copy paste och glömde kolla igenom vad jag skrev, ska såklart inte gå ur den här tråden riktigt än :3
  • Flurriburr

Försöker undvika alkohol jag å. Tror jag just haft ÄL. Enligt apparna iallafall. Har blivit sex typ var tredje dag (försökte varannan men blev inte så) och hoppas ha gjort det i rätt tid. Så nu är det bara å vänta :D

• Flurriburr
    bells123 skrev 2016-02-10 18:57:42 följande:

Idag känner jag mig väldigt ledsen och nere. Ännu några bekanta i min ålder som gått ut med att dom väntar barn. Jätte kul för dom, men kan inte hjälpa att bli besviken och känns sig hopplös. Har "bara" försökt i 5 månader, men tankar om att jag kanske inte kan bli gravid kan inte hjälpas komma smygande. :( Trodde inte de skulle vara såhär svårt när jag slutade med p-piller. :(

Förstår precis. Flera jag känner jag just gått ut med det och jag kan gråta i flera timmar efteråt! Jättekul för dom, men jag vill ju oxå :(
  • Flurriburr

Mensen kom idag, en dag tidigare än jag trott. Men jag hade de på känn... Längtan är så stor, blir så ledsen när man ser hur alla andra går framåt och jag står här och stampar å väntar...

• Flurriburr
    tino01 skrev 2016-02-25 19:09:25 följande:

Hur tänker ni med pengar och så, alltså buffert inför bebis? Hur gör ni eller hur tänker ni? :)

Vi försöker ju spara så mycket som möjligt så man har tills den dagen bebis är gör. Just ni har vi en del, men mycket kommer nog gå till ett framtida husköp, då vi letar efter hus just nu. Men sparar hela tiden vid varje lön :)
  • Flurriburr
    Oktober23 skrev 2016-02-26 22:52:15 följande:

Jag undrar verkligen varför man ska ha eller behöver ha en buffert på 100.000 kr till när bebis kommer.. får man fråga varför?

Är väl skönt att ha lite pengar undanstoppat tills man får barn. Så man vet att man kan ge barnet det bästa bär det behövs. Vi har buffert både till bebis och husköp. Är väl alltid bra att ha lite pengar sparade!
Svar på tråden vi som planerar första barnet!