Blomman94 skrev 2016-01-02 20:37:25 följande:
Haha ja de är mysigt, men kommer inte handla mer förens de verkligen bor en frisk liten bebis i magen. Idag va de mest för att de känns så verkligt för både mig o sambon, att vi verkligen bestämt oss nu och jobbar på att de ska bli en bebis 2016! :)
Himla bra o läsa på om sånt, vad har du köpt för böcker? Vad heter dom snarare? Finns en hel uppsjö! :)
Har köpt flera men den bästa jag läst hittills är "En mamma blir till" av Malin Wollin. Den var en av de bästa böcker jag läst, alla kategorier. Så ärlig och härlig. Låg här hemma och kiknade av skatt (utan att helt oversell). Hade bestämt innan att bara läsa om att "längta och vänta" men läste hela boken på en kväll. Kommer helt klart läsa om den senare!
Har också läst Mammapraktika som är bra men har upplägget vecka-för-vecka så det blir nog ännu mer i den sen.
Köpte Mellan hopp och förtvivlan för att jag ville lära mig mer om barnlöshet men tyckte den var helt värdelös.. Bläddrade lite och ska skicka tillbaka till veckan...
Sedan har jag läst mycket gott om Handbok för gravida av Vickie någonting... Den är slutsåld överallt men jag beställde second hand.
Har också beställt Att föda: en barnmorskas tankar, råd och erfarenheter, då de rekommenderar den på MVC har jag hört.
De jag minns på rak arm också är att jag beställde Graviditetshandboken : 370 vanligaste frågorna på MVC.
Kan meddela huruvida de sista är läsvärda när de kommit :D