• Smorr

vi som planerar första barnet!

Jag tänkte delta i denna tråd jag med!

Jag och sambon har bestämt oss för att börja försöka bli gravida! Jag har äl nu på söndag 24/1 och bim 7/2!

Ska bli spännande det här!

• Smorr

Jag har användt mig av appen P tracker nu under flera år (en app för att lägga in sin mens cykel) och jag tycker den funkar bra, någon dag off ibland men annars bra! Men jag undrar om någon av er har använt denna app eller någon liknande och vet om den är bra på att räkna rätt på när ägglossningen sker? Kan man räkna med att det blir rätt liksom?

Jag ska ha äl imorgon (enligt appen) tog ett äl test igår men den visade knappt någonting!

• Smorr
    Mi_1990 skrev 2016-01-23 10:33:38 följande:
    Jag använder också den appen. Den fungerar bra tycker jag men provade med äl-tester första gången den här månaden för att se om äl stämde med appen. Fick utslag en dag senare.
    Ok! Va bra så då kan jag iaf utgå från att den visar hyfsat rätt! Ska också testa med äl test imorgon för att se om det stämmer tänkte jag! :)
  • Smorr

Tyckte vi lyckades pricka in ganska bra! (Gröna pluttar= mest fertila period, blomman = ägglossning, hjärta= sex) nu är det bara den långa väntan till Bim! Kommer nog vänta till nästa söndag med att ta första testen iaf!

• Smorr
    johannajw skrev 2016-01-25 20:41:14 följande:
    Ser bra ut! Håller tummarna för er :)
    Tack!! :)
  • Smorr

Köpte igår "ACO - kvinna" som är vitaminer och mineraler som man som kvinna ( i guess) kan behöva! Anledningen till att jag köpte den var för att den innehöll bra med folsyra som jag har läst ska vara bra när man vill bli gravid! Har också börjat äta nässelpulver som tydligen också ska vara bra när man vill bli gravid (och inför förlossning och när man ammar!). Nån som vet mer om dessa två saker? Om det funkar eller om det bara är bullshit?!

Svar på tråden vi som planerar första barnet!