Inlägg från: Bebissugen123 |Visa alla inlägg
  • Bebissugen123

vi som planerar första barnet!

Hej!
    Hoppar också in här.
    Vi är 21 och 22 år och vi har äntligen kommit överens om att börja försöka i maj. Har haft en rejäl bebislängtan i över ett år, sambon har egentligen velat vänta lite längre än mig men nu är vi överens:)
    Har väldigt regelbunden cykel och använder natural cycles så hoppas att det inte tar allt för lång tid:)

• Bebissugen123
    linnhe skrev 2016-02-04 19:08:03 följande:

Hej! Är det okej om vi också hoppar in? Följt denna tråd ett tag nu och tycker det är jätte roligt att läsa allas planer osv. Jag är 21 år och min sambo är 23 och vi har nu äntligen bestämt oss för att försöka skaffa barn! Jag pluggar men har jobbat innan så föräldrar penning räknas på mitt jobb jag hade innan och min sambo jobbar heltid. Är det någon mer här som pluggar och ska skaffa barn? Min plan är att ta studieuppehåll när väl barnet kommer.

Vi har köpt folsyra och ägglossningstest, slutade med mina p-piller i slutet av november, min mens är dock jätte konstig så har inte räknat ut min cykel än. Ska till barnmorskan på måndag för att få lite tips samt kolla så att äggstockarna är okej pga olidliga smärtor och illamående.

Jag fick tips att köpa Apotekets egna märke på folsyra av min storasyster, hon åt den under sin graviditet.

Jag äter också apotekets folsyra:)
    Fast vi skall börja i maj:)
Svar på tråden vi som planerar första barnet!