• fmbnpp

vi som planerar första barnet!

Hejsan!

Jag hoppar gärna in här :) inte för att vi planerar något utan för att det mycket väl kan hända oplanerat och jag faktiskt sitter och letar symtom osv precis som er.

Jag gjorde en abort för två år sedan så har "lite" erfarenhet av att faktiskt vara gravid och upptäcka symtom.

Min situation ser nog lite annorlunda ut, vi bor i en lägenhet nära universitetet där vi båda pluggar.

Vi är 23 och 24 år. :)

• fmbnpp

Jag körde på p-piller. Blev gravid månaden efter :) behöver med andra ord inte vara dåligt för alla vad gäller att bli gravid, men däremot tror jag inte heller på att hormoner skulle vara bra att proppa i sig :)

• fmbnpp

Barn växer så fort. När de andras barn hamnar i jobbiga trotsåldrar kommer din lilla bebbe fortfarande vara liten o söt :) Sedan så händer det plötsligt och då går det fort! Då hinner man knappt planera innan dagen är där :) så stressa inte, det finns stora fördelar med att få barn efter andra :) kram

• fmbnpp

Jag hade nidblödning när jag va gravid för två år sedan (abort). Den va på BIM och det var bara färskt blod samt en tillhörande molvärk som va jättediffus och "pulserande". Men de kan säkert vara olika!

• fmbnpp
    Makintoch skrev 2016-02-21 23:42:42 följande:

Får man fråga av nyfikenhet hur länge nidblödningen varade? Har läst att en del blandar ihop nidblödningen med sin mens, kan den alltså vara i flera dagar?

Jag har jättedålig koll på detta, men när min bim (har cirka 28-34 dagars cykel) skulle inträffa ungefär så började jag först känna en lätt värk som pulserade och kom o gick i perioder. Den kändes jättemysig och inte som mens. När jag sedan gick till toaletten kom lite blod på pappret och det var cirka en femkrona, men också små koagulerade bitar i. Ringde dagen efter, gjorde gravtest och kollade upp allt och de sa att det va ett positivt test och undersökning visade att allt såg fint ut. De sa även att man kan blöda mer än jag gjorde, men att det är kombon blödning+smärta som är tecken på missfall och att man därför kan blöda utan att det behöver vara något märkvärdigt :)
  • fmbnpp
    Blomman94 skrev 2016-02-22 09:57:35 följande:

Tredje dagen med rosa flytningar nu. Har molvärk till o från, o ibland är de precis som jag får elektriska stötar i äggstockarna. Känns skit skumt. Men inga andra symtom, mår i övrigt bra så att säga :) har inga stora förhoppningar men ja, vill så gärna att det ska va ett plus på lördag :)

Jag hade absolut inga övriga symtom än just nidblödningen och den lätta värken som kom på BIM. Möjligtvis att min hund som alltid sover i hallen vägrade sova någon annanstans än i mitt rum och följde mig överallt. Annars va allt som vanligt :)
Svar på tråden vi som planerar första barnet!