• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • frucgsvensson

Konstigt det där hur olika det är :) det går som i vågor för mig då det gäller mat. Hade mest problem i vecka 5-6, då fixade inte jag heller köttfärs i någon form.

Men jag har ju mått otroligt bra under den här tiden. Hade jag inte vetat vad vi gått igenom och positiva gravtest så hade jag inte vetat att jag varit gravid. Därav min rädsla på tisdag då vi ska på ultraljud.

• ettplusettlikamednoll

Apropå något annat... :)

Tror ni som är gravida nu att vi behöver köpa vinterjackor för gravida den här vintern? Jag tänker ju ändå att många av oss kommer att börja se gravida ut runt jul och en vinterjacka kan man ju använda ända in i april?

Man vill ju kunna stänga om magen? Hur tänker ni?

• frucgsvensson
    ettplusettlikamednoll skrev 2015-10-24 14:39:40 följande:

Apropå något annat... :)

Tror ni som är gravida nu att vi behöver köpa vinterjackor för gravida den här vintern? Jag tänker ju ändå att många av oss kommer att börja se gravida ut runt jul och en vinterjacka kan man ju använda ända in i april?

Man vill ju kunna stänga om magen? Hur tänker ni?

Jag har faktiskt inte tänkt alls på det. Haha. Tänker inte på något materiellt öht. Men det borde man kanske göra? Jag går redan i bara mjukbyxor typ. Har svällt både här och där. Det får nog bli ett impulsköp där och då för min del tror jag :)
  • TwinkyIVF
    frucgsvensson skrev 2015-10-24 14:44:07 följande:

Jag har faktiskt inte tänkt alls på det. Haha. Tänker inte på något materiellt öht. Men det borde man kanske göra? Jag går redan i bara mjukbyxor typ. Har svällt både här och där. Det får nog bli ett impulsköp där och då för min del tror jag :)

Jag har tänk på samma.. för jag är redan stor ???? nej men svullen och så iaf ;)

går också i leggings / mjuka byxor nu.. har redan börjat fundera på när man får köpa mamma jeans.... haha vanliga är ju bara glömma för mig!
  • Frutopia
    TwinkyIVF skrev 2015-10-24 14:59:59 följande:

Jag har tänk på samma.. för jag är redan stor ???? nej men svullen och så iaf ;)

går också i leggings / mjuka byxor nu.. har redan börjat fundera på när man får köpa mamma jeans.... haha vanliga är ju bara glömma för mig!

Har faktiskt köpt ett par jeans på zalando, väldigt sköna och kommer att kunna ha dem länge i graviditeten, just är de lite för slappa, men snart så :) annars bor jag i leggings jag med. Ha en trevlig lördag
  • Sälma Riit
    Frutopia skrev 2015-10-24 15:52:52 följande:
    Har faktiskt köpt ett par jeans på zalando, väldigt sköna och kommer att kunna ha dem länge i graviditeten, just är de lite för slappa, men snart så :) annars bor jag i leggings jag med. Ha en trevlig lördag
    Jag har också köpt mammajeans på zalando! Helt underbart. På jobbet går jag i klänning vilket också är skönt. Apropå jacka tror jag att den jag har är ganska stor och minns att jag kom i min sommarjacka förra gången och då födde jag i september. Så avvakta köp är mitt råd!
  • No Ka Oi

Hej Lutetzia!

Leggings och kjol med mudd is da shit!

Jag hade avvaktat med vinterjacka för gravida. Jag klarade mig bra med min vanliga förra grav. Det var en duffel. På slutet gick den inte att stänga så då satte jag fast en gummisnodd i knapphålet som jag trädde över knappen. Även om en känner sig svullen och stor redan nu dröjer det ett bra tag till innan den riktiga magen kommer. Oftast i alla fall. Jag är mer orolig för en varm vår...

• Lutetzia

Tack för välkomnandet!

Hur tidigt fick ni era första gravidsymtom? Har nästan inte känt av något än. Bara lätt molvärk då och då. Bröstvårtorna är också lätt ömma. Jag är i v 4+4.

• frucgsvensson

Jag kände mer i början än vad jag gör nu faktiskt. Måttligt med illamående, förstoppad och ömma bröstvårtor är mina symtom. Har enväldigt lätt graviditet hittils.

• Sälma Riit
    Lutetzia skrev 2015-10-24 19:19:49 följande:

Tack för välkomnandet!

Hur tidigt fick ni era första gravidsymtom? Har nästan inte känt av något än. Bara lätt molvärk då och då. Bröstvårtorna är också lätt ömma. Jag är i v 4+4.

Jag började på pyton i v 6 och det är långt ifrån över, är i v 10 nu. Var glad så länge det varar :)
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15