• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • CarMa
    frucgsvensson skrev 2015-10-28 16:25:35 följande:

Hörni. Jag mår inte alls bra, psykiskt. Jag orkar ingenting! Jag skulle aldrig skrivit att jag är pigg på jobbet, det är jag INTE längre.. Jag vill bara hem och sova. Känner mig deppig och irriterad hela tiden. Gråtfärdig och allt känns bara blä..

Upptäckte nu att jag lagt heltokigt schema så det blir lördag-torsdag med jobb..jag ORKAR inte. Jag orkar verkligen inte. Det tar emot nått så fruktansvärt av att jobba nu.

Vad är det som gör att du mår psykiskt dåligt? Kanske kan gå och prata med någon?
  • frucgsvensson

Jag tror att det har med graviditeten att göra för jag har då aldrig varit deppig såhär i hela mitt liv. Har väl med alla hormoner och dylikt att göra. Jag blir rädd då jag mår såhär.

• CarMa
    frucgsvensson skrev 2015-10-28 17:59:31 följande:

Jag tror att det har med graviditeten att göra för jag har då aldrig varit deppig såhär i hela mitt liv. Har väl med alla hormoner och dylikt att göra. Jag blir rädd då jag mår såhär.

Hoppas att du snart mår bättre så att du kan njuta av din graviditet.
  • Junilängtan
    frucgsvensson skrev 2015-10-28 10:59:39 följande:

Kunde ni lyssna på hjärtat? Vi kunde inte få fram något ljud, men såg hur det dunkade på.

Nej, vi fick bara se :) Går det att höra hjärtljuden så här tidigt?

Skönt att ni också fick se ett dunkande hjärta :) När är ni beräknade?
  • Lutetzia

Har gått upp nästan 2 kilo i vätska sen jag plussat för några dagar sedan. Är så öm i kroppen. Funderar lite på om det kan vara överstimulering..? Men har inte alls ont i magen.

• frucgsvensson
    Junilängtan skrev 2015-10-28 19:19:21 följande:

Har sett flera som kunnat höra, men det kanske inte hör till vanligheten. Huvudsaken att man såg att det dunkade. Vi fick se både vanligt i ultraljudet men även i färg, att hjärtat var i färg så man såg tydligare.

Jag är i vecka 9.
  • hatten
    Junilängtan skrev 2015-10-28 19:19:21 följande:

Vi fick höra hjärtat i 7+1, tror det kan vara olika hur livmodern ligger?
  • ettplusettlikamednoll

Alltså, alla tips på hur man lindrar oron för missfall tas emot tacksamt!!

Har tre veckor kvar till nästa ultraljud och är då i vecka 13+  (kub-test)
    Hur står man ut fram tills dess?

Jag är så himla rädd för MA då man inte märker att fostret är dött..

Har inget som tyder på det, inga blödningar och ingen extremt smärta. Bara lättare växtvärk ett stundvis väldigt svagt illamående, småsugen att äta hela tiden, och tröttare än vanligt...  Men det enda jag kan tänka på är oron för missfall..

Tips??

• Frutopia
    ettplusettlikamednoll skrev 2015-10-29 08:41:52 följande:

Alltså, alla tips på hur man lindrar oron för missfall tas emot tacksamt!!

Har tre veckor kvar till nästa ultraljud och är då i vecka 13+  (kub-test)

Hur står man ut fram tills dess?

Jag är så himla rädd för MA då man inte märker att fostret är dött..

Har inget som tyder på det, inga blödningar och ingen extremt smärta. Bara lättare växtvärk ett stundvis väldigt svagt illamående, småsugen att äta hela tiden, och tröttare än vanligt...  Men det enda jag kan tänka på är oron för missfall..

Tips??

Jag är i precis i samma sits. Orolig för just MA men även oron över om min kropp klarar av detta med min historia (hypofys problem) jag tänker konstant på detta och ser egentligen enbart ett ul för att stilla min oro, men det kommer man inte få göra varje gång man är orolig. Jag har nog inte haft riktig glädje än mest oro, är 9+0 nu så har en bit till den magiska veckan... Kommer vi någonsin kunna njuta. Tips mottages gärna :)
  • ettplusettlikamednoll
    Frutopia skrev 2015-10-29 17:00:34 följande:
    Jag är i precis i samma sits. Orolig för just MA men även oron över om min kropp klarar av detta med min historia (hypofys problem) jag tänker konstant på detta och ser egentligen enbart ett ul för att stilla min oro, men det kommer man inte få göra varje gång man är orolig. Jag har nog inte haft riktig glädje än mest oro, är 9+0 nu så har en bit till den magiska veckan... Kommer vi någonsin kunna njuta. Tips mottages gärna :)
    Jag tror att om man gått igenom IVF med allt vad det innebär med ofrivillig barnlöshet och vetskapen om hur små chanser man har att kanske någonsin få barn igen gör att oron är bra mycket mer olidlig för oss än för par som vet att även om det blir missfall, så blir det endå en graviditet någon månad senare iallafall..

Och det är ju just det som är så tröstlöst...

Men det hjälper ju inte att sitta här och känna sig hopplös..Vi får väl njuta så gott vi kan av att ha kommit såhär långt och bara hoppas och försöka tro på att det kommer att gå vägen :)
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15