• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • Sälma Riit

Idag fick jag veta hur dåligt andra uppfattar att jag mår. Fyraåriga sonen på en offentlig toalett pekar på handfatet och säger: Mamma, där kan du kräkas. Förvånad

• CarMa

Mitt illamående går verkligen i vågor, dock har brösten blivit ännu mer ömma samt att jag haft huvudvärk de 3 senaste dagarna.

• CarMa
    frucgsvensson skrev 2015-10-26 17:08:42 följande:

Ojoj!! Imorgon 11:20 ska vi på vårat första ultraljud någonsin. Sååå nervöst!

Vad soännande, vi ska inte på vårat förräns 12/11 och är då i v 10..
  • hatten

Är idag i v 7+6. Mitt illamående har verkligen blivit värre de senaste dagarna men det värsta är ju tröttheten, är totalt däckad. kan sova hur mycket som helst och det känns som jag är i någon form av dvala trots att jag är vaken.. någon annan som är så trött?
    I morgon är det inskrivning för oss!

• hatten

Antar att det är flera som tar progesteron? Hur länge ska ni ta dom?

• frucgsvensson
    CarMa skrev 2015-10-26 17:39:10 följande:

Vad soännande, vi ska inte på vårat förräns 12/11 och är då i v 10..

Okej! Ja, vi går in i vecka 9 imorgon också så har ju liknande vecka för ultraljudet. :)
  • frucgsvensson
    hatten skrev 2015-10-26 17:56:42 följande:

Är idag i v 7+6. Mitt illamående har verkligen blivit värre de senaste dagarna men det värsta är ju tröttheten, är totalt däckad. kan sova hur mycket som helst och det känns som jag är i någon form av dvala trots att jag är vaken.. någon annan som är så trött?

Jag är trött då jag är hemma, alltså mer lat-trött! Orkar inga hushållssysslor alls. Men jag är pigg på jobbet för där MÅSTE jag utföra arbetsuppgifterna. Men så fort jag sätter mig så håller jag på somna, haha.

Progesteronet har jag slutat med. Jag skulle bara ta dem till jag plussat, men fortsatte till dom tog slut på egen bevåg. De tog slut i vecka 5 har jag för mig.
  • Jasmin Karlsson
    hatten skrev 2015-10-26 17:58:00 följande:

Antar att det är flera som tar progesteron? Hur länge ska ni ta dom?

Jag gjorde FET på stimulerad cykel (alltså ingen egen ägglossning som sen bildar gulekroppen som normalt är det som upprätthåller en graviditet) och skulle ta progesteron vagitorier till v 10
  • Jasmin Karlsson
    hatten skrev 2015-10-26 17:56:42 följande:

Japp! Jättetrött! Somnat kl 19-20 i soffan i några veckor
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15