• hatten

Gravid efter IVF hösten 15

Hoppar in här.. :)

Är äntligen gravid efter icsi, men har nog inte fattat det än riktigt och är ganska "avvaktande" eftersom jag haft sparsamt med bruna flytningar i nästan en vecka.. dock behöver det ju inte vara något farligt.
    Borde vara i v 6+1 idag, eller hur funkar det vid ivf, räknar man återföringen som äl?
    På onsdag ska vi göra ett tidigt vul, väldigt nervöst och spännande! 
    Hittills har jag haft ont i brösten, lite molvärk och smått illamående de senaste dagarna.

• hatten
    Frutopia skrev 2015-10-16 16:19:24 följande:

Välkommen :)

Man Brukar räkna från äggplocksdagen ( befruktning) +2 veckor

Jag hade ÄP 11/9 så idag är jag i 7+0

Borde alltså vara 6+3 idag då :)
  • hatten
    CarMa skrev 2015-10-18 13:54:22 följande:
    Någon som varit med om liknande?
    Tar du progesteron vagiatorer? Kan det inte ha varit rester av de i såfall? För mig kommer det lite ibland.. Usch är så trött på dom, men i det stora hela är det ju en bisak.. :)
  • hatten
    CarMa skrev 2015-10-18 19:18:27 följande:

Tror att det kan vara så.. Märkligt hur lätt man stirrar upp sig ..

Ja det gör jag också... men klart man är rädd att något ska gå fel.. :/ får försöka tänka positivt bara :)
  • hatten
    CarMa skrev 2015-10-18 22:03:12 följande:
    Hur långt i graviditeten är du?
    6+6 idag! Själv? På onsdag ska vi på tidigt vul, usch så nervös jag är. Har typ inte känt något idag så man blir ju lite fundersam..
  • hatten

Idag fick vi se det lilla hjärtat slå! <3 Allt såg bra ut och 7+1 vecka stämde :)

• hatten
    TwinkyIVF skrev 2015-10-21 17:04:42 följande:

4 november har vi dags för första VUL. Längtar ihjäl mig! Jag kommer då enligt barnmorskan vara 7+0 den dagen!

Tiden går snabbt ska du se! Hoppas allt går bra!
  • hatten

Är idag i v 7+6. Mitt illamående har verkligen blivit värre de senaste dagarna men det värsta är ju tröttheten, är totalt däckad. kan sova hur mycket som helst och det känns som jag är i någon form av dvala trots att jag är vaken.. någon annan som är så trött?
    I morgon är det inskrivning för oss!

• hatten

Antar att det är flera som tar progesteron? Hur länge ska ni ta dom?

• hatten
    Jasmin Karlsson skrev 2015-10-26 19:19:27 följande:

Jag gjorde FET på stimulerad cykel (alltså ingen egen ägglossning som sen bildar gulekroppen som normalt är det som upprätthåller en graviditet) och skulle ta progesteron vagitorier till v 10

Ok, jo jag gjorde också stimulerad FET och ska också ta dom till v 10. Tycker jag sett att det är så olika, vissa tar tydligen till v 12, men detär väl att följa ordinationen.. ska du sen trappa ner? Åt mig sa dom jag kan sluta helt då det ändrar till v 10, men det låter så konstigt..
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15