Gravid efter IVF hösten 15
Igår gick jag in i v.15 och känner små kittlande snabba ryck från magen ibland.
Ska även ringa imorgon och boka tid för RUL.
Igår gick jag in i v.15 och känner små kittlande snabba ryck från magen ibland.
Ska även ringa imorgon och boka tid för RUL.
Hej tjejer, jag tror det är kört här .Igår vaknade jag med sån hejdundrans migrän för att inatt vakna med mensvärken from hell och senare späddes de på med klassiska ryggsmärtan och även skärande smärta i underlivet. Har inte kommit en ända droppe blod men detta känns absolut som skit. Är idag i vecka 5+7 . satte in två st tvådagarsodlade. Någon som haft det samma och ändå klarat sig?
Tack för tröst, hade du även ont i svanken eller bara kraftig mensvärk? jag e helt uppgiven . kliniken har stängt och ultraljud e först om en vecka. på akuten kommer dom bara tycka jag e konstig som söker , bara att vänta brukar dom säga som vi alla vet.
Grattis till er båda som varit på RUL idag! Så roligt! :)
Nu har du ju säkert provat det mesta för att lindra illamåendet, men har du provat ingefära? Sägs ju lindra mycket av illamåendet för många. Jag vet att jag drack ingefärste rätt så ofta i början av graviditeten, kan ju vara en anledning till att jag mådde så pass bra. Ger ju dessutom en relativt fräsch smak i munnen efteråt enligt mig :)
Från en sak till en annan... Gick på en långpromenad imorse och fick efter en stund förbannat ont i ljumsken och har det fortfarande. Kan foglossning kännas där? :/
Vill önska ett Gott nytt år åt er alla! Tänk vilket spännande år vi har framför oss!
Haha, jag blir antagligen också mera bred än får kula :D Det extra jag hade från tidigare har för mig också glyttat sig mera åt sidorna, haha! Skön kommentar av din kollega!
Är i v. 18+4 :) Hade också en del hull sen innan, men det verkar mer ha flyttat sig till sidan på mig eller hur man ska säga. Kommer enligt en kollega bli mer bred än att få en kula :') vet inte om jag ska skratta eller gråta för den kommentaren, haha
Ni menar tjejmage ;) OBS! Jag tror inte själv på tjej- och killmage. Hade tjejmage med sonen och får nog också det den här gången.
Imorgon är det dags för vårat RUL! Inte förrän kl 15 så det blir en låång dag innan man får åka.
Vi ska ta reda på könet om det går som sagt. Men hur har ni gjort om ni haft t.ex föräldrar som inte velat veta om könet? Mina föräldrar vill inte veta, men samtidigt vill jag ju inte undvika att säga termer som han/hon då jag är i deras närhet. På något vis tycker jag att dom inte har någon rätt i att välja att få veta eller inte. Är det dumt tankesätt tycker ni? Tänker att varför ska JAG undvika att säga han/hon/pojke/flicka då det är MITT barn?
Åh, lättnad. Kände nästan som att jag tänkte lite för "hårt och egoistiskt". Men det ÄR ju en personlig sak och absolut en av de största händelserna i livet! Det är ju ändå något som möblerar vår framtida familj. Imorgon kommer vi kanske få se hur den ska se ut. Stort! :)