• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • missmissis

Hej och välkommen!! :)

Verkar bara bli du och jag.. Haha.

Har en dotter född 2011 och är nu i vecka 6. Satte in en blastocyst den 4 september. Enligt min app har jag BF den 20 maj. Undrar hur du kan ha maj när du är i v. 8? Har ni varit på Vul än?

Spännande det här. Och läskigt.

• missmissis

Hej och välkommen!! :)

Verkar bara bli du och jag.. Haha.

Har en dotter född 2011 och är nu i vecka 6. Satte in en blastocyst den 4 september. Enligt min app har jag BF den 20 maj. Undrar hur du kan ha maj när du är i v. 8? Har ni varit på Vul än?

Spännande det här. Och läskigt.

• missmissis

Åå Grattis!! Vad kul och vilken lättnad det måste vara. Vi har tid den 7 oktober. Ska bli så skönt att få komma dit. Skulle vilja tidigare egentligen men men..

Fattar inte att min mage redan blivit större. :)

Jag längtar efter att få berätta den glada nyheten för dottern. Hon har länge önskat sig syskon.

• missmissis

Hej och varmt välkomna till alla som hittat hit och som PLUSSAT! För det har vi faktiskt. :) Hur overkligt och läskigt det än är.

Vi kan inte göra så mkt mer än att ta en dag i taget. Oroa oss men försöka tro. Peppa varandra och räkna dagar. Asså, detta är min andra graviditet och tycker att det går såå fort med symptomen. Känner mig supergravid trots att jag är i vecka 6. Magen har redan börjat bli större. Vart ska detta sluta?! Kanske kroppen kommer ihåg från förra ggr och bara "pang" blir en ballong. Hihi.

Vår dotter blev också till vid vårt första IVFförsök. Sedan har vi satt in två embryon. Körde ett färskförsök som inte resulterade i några dugliga ägg att befrukta, det va tungt.

Men nu satte vi in en blastocyst för första ggr som såg jättefin ut och hade kläckte och grejer när det sattes in. Längtar efter att berätta för dottern som länge sagt att hon vill ha syskon.

Åå. Detta är så spännande. Jag känner att jag typ vill bli sjukskriven redan för att ta hand om mig ordentligt. Haha. Lite tidigt. Men detta kan vara sista chansen. Är 39 år. Alldeles för mkt på spel för att jobba för hårt. Kommer försöka gå ner i tid rätt tidigt om det går.

Har börjat må illa senaste dagarna. Och har gått till kiropraktor då jag lätt får ont i ryggen. Fick också ont i ljumskarna och ryggslutet innan jag plussat tom. Får se hur min kropp pallar detta.

Är ni också sjukt trötta. Lägger mig före nio nästan varje dag. Långt blev det.

Kram

• missmissis

Hej. Legat lågt i några dagar eller rättare sagt vertikalt. Fyyyy så illa jag mår. Hela dagarna men när jag kommer hem på kvällen efter jobbet så är det äta lite, men det tar emot, sen lägga mig. Jag känner mig nästan som förgiftad. Kan inte beskriva hur dåligt jag mår. Kräktes igår och idag ungefär samma tid på kvällen. Blir bättre en stund (nu) sen kommer det smygande igen. Idag köpte jag åksjuketabletter som jag tog på kvällen. Två timmar senare kräktes jag. Funderar på att försöka bli delvis sjukskriven. Orkar inte ha det såhär. Tur jag har en man som tar hand om barnet och hushållet.

Nä, nu är det tillbaka.

• missmissis

Grattis och välkomna till alla nya plussare!

Idag gick jag till läkaren (vc) och kom till en sympatisk dr med empati. Inte varje dag precis. Hon sjukskrev mig två veckor för mitt kraftiga illamående och kräkningar. Är som sagt lamslagen efter jobbet och kan inte lyfta ett finger. Igår va värsta kvällen hittills. Förgiftad känner jag mig. Skakar och mår illa och kräks. Så skönt att blivit ordinerad vila i två veckor men overkligt. Och har dåligt samvete för jobbet. Men ska försöka tänka på mig själv.

• missmissis
    Mera76 skrev 2015-10-01 09:56:59 följande:

Hej! Hoppar med in här! Gjorde en FRysåterföring med blasto 19/8. Har från samma äggkull en dotter född jan 2014.

Roligt med samma äggkull! :) Vår eskimå från samma kull som dottern fastnade inte.
  • missmissis

Mina bröst känns som vanligt, ev lite större bara. Men så har jag ju illamåendet ggr tusen istället. Försöker tänka positiva tankar, att detta kommer gå bra. Lite sista chansen så vill inte ens tänka att det inte går. Dock längtar jag oerhört till vul nästa vecka. Fattar inte heller hur man räknar. Också hört 2+0 vid äggplock. Men hur tänker man när man satt in från frysen? Ska fråga kliniken så jag fattar. Återkommer. Enligt appen "gravid och baby" är jag i vecka 7 (6+5). BF 20 Maj om det nu stämmer. Fyller själv år 10 maj så blir spännande om vi blir nära...

• missmissis

Har tidigare ätit som vanligt dagtid fram till kvällen då det tagit stopp då jag bara mår illa och kräks. Idag var jag dock bara sugen på joughurt, smörgås och chips! :) Äter mkt oftare än vanligt, kan inte gå för lång tid. Kom på idag att det va länge sen jag gjorde nr 2. Förmodligen för att det kommit upp andra vägen.

Har berättat för närmsta familjerna och faktiskt redan på jobbet. De hade ändå fattat.

Dessutom har magen pluppat ut jättefort. Syns redan så att hålla till v. 12 blir nog svårt.

Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15