Jasmin Karlsson skrev 2015-10-10 08:39:03 följande:
Åhh vill bara gå och lägga mig under täcket och ligga där en månad. Nu är jag inte bara illamående och trött utan också superförkyld. Kan knappt andas, ingen matlust, hostar så att det kommer kräkreflexer... Det jobbigaste är att behöva jobba när man mår såhär. Om jag sjukskriver mig blir det så stort problem på jobbet, för det finns inte så mycket annan personal som kan jobba istället. Ska jobba två dagar till nu, sen ledig i tre dagar och då blir det först besök hos BM och sen vul, det är det jag ser fram emot nu.
Säger samma sak. Ibland måste man tänka på sig själv. Varit sjukskriven i en vecka där jag blev "vanligt" sjuk också. Blev såå paff när dr sa till mig: du ska vila och ta hand om dig själv nu. Ingen stress. I efterhand vill jag knäböja framför henne. Vilket hjärta och medkänsla. Allt sköljde över mig när jag kom hem. Kunde inte äta, bara hulka och kräkas och ligga så still som möjligt. Denna vecka har jag bara vilat och sovit. Ibland inte kunnat hämta på förskolan pga illamående men min man är en klippa.
Det är inte värt att riskera ngt. För vems skull? Jobbet? De måste klara sig eller ta in annan. Jag hade jättedåligt samvete men har släppt det mer nu. Detta är min sista chans och insatsen är så galet hög så mår jag dåligt är jag hemma.
Trodde också jag hade två som du men det var bara en fick vi se på Vul.
Lycka till!