• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Gweny skrev 2015-10-01 16:51:18 följande:

Smyger in här... Tjuvtestade plus igår och digitalt gravid idag!! har td på måndag egentligen.

Vågar inte hoppas för mycket än. För 1,5 år sen plusade vi oväntat, men blev sen ma. Så är väldigt rädd & glad samtidigt!

Ska överraska sambon ikväll. han var nämligen på jobbet i morse och jag gör kväll. Vill ju se hans min.

Å, vilken överraskning han ska få! Kul! Berätta gärna hur det va. :)
  • missmissis

Hej igen. Grattis till alla nya och er som sett pricken på Vul!

Blev sjukskriven i torsdags då jag är så sjukt illamående. Mer förgiftad faktiskt. Efter jobbet kan jag inget annat än ligga ner och hulka/kräkas. Min dotter har varit så orolig. Tur jag har en man som fixar allt med hämtning, middag och allt. Blev så förvånad när läkaren ville sjukskriva mig. Jag argumenterade emot lite och tyckte halvtid men hon sa att nu ska jag bara vila. Men igår blev jag sjuk också med hosta, feber och snuva. Känner mig så svag. Tar det också som nåt dåligt tecken, att min kropp inte mår bra för att det är ngt som är fel.

VUL på onsdag. Åh, denna väntan!

• missmissis
    Gweny skrev 2015-10-03 08:16:47 följande:

Det är så psykiskt påfrestande! Så fort jag inte känner något symtom blir jag nojig. Har lite mensvärk nu på morgonen... Uch , svårt vara positiv.

Kram. Jag vet precis. Du ska se att det blir bra! Mitt extrema illamående har gått över. Skönt men nu blir jag orolig istället...
  • missmissis
    Jasmin Karlsson skrev 2015-10-03 09:32:35 följande:

Hej! Jag är gravid i v 7 (tror jag, 2 st embryon, 6 och 7-celliga sattes in 1/9), BF maj 2016. Har en 4-årig son sedan tidigare IVF, så detta var FET.

Grattis och välkommen!! När ska ni på Vul? Vi ska på onsdag. Längtar men är också orolig för vad de kommer se. Enligt min app är jag i vecka 8 (7+0) idag men vet inte riktigt.. Satte in en blastocyst 4/9.
  • missmissis

Undrar krasst hur stora chanserna är för mig/oss. Närmar mig 40. Missfalls risken är väl rätt hög då. Samtidigt försöker jag tänka att blaston som sattes in var finfin på alla sätt som de sa på kliniken. Den hade "kläckts" tom. Men det spelar kanske ingen roll om min kropp inte kan ta emot den/behålla den. Å vad denna väntan är olidlig. Dessutom mår jag inte illa längre och känner inte av denna hunger och sug hela tiden.

• missmissis
    Jasmin Karlsson skrev 2015-10-03 19:02:12 följande:

Blödningen var nu i vecka 7, men när de mätte fostrena så blev det 5+nånting, så jag är inte säker...

Kan det inte vara så att tvillingar är mindre i strl än om det är ett? Eller är det för tidigt för sådan skillnad ? Tänkte att de får dela på näringen kanske gör att de växer lite långsammare..
  • missmissis
    Gweny skrev 2015-10-05 12:48:55 följande:

Jag får tyvärr lämna er nu.Fått tidigt mf och sorgen är total.

Ska ha samtal med vår IVF-läkare nästa vecka, se hur allt blir.

Lycka till på er väg!

Åå vad sorgligt!! Ta hand om er!

Kram
  • missmissis

[quote=75844890][quote-nick]frucgsvensson skrev 2015-10-06 ]

Jag är rädd att börja TRO på det här för då lär det väl gå åt fanders. Att lyckas hela vägen fram på första IVFen känns för mig helt osannolikt. Vi får se :)[/quote]

Vill bara berätta att vi fick vår underbara, perfekta dotter på första IVFen! :)

• missmissis

Hej. Å att varit sjukskriven några dagar har varit min räddning. Igår kväll tog jag Postafen och har varit ok idag men sjukt trött. Åt yoghurt till lunch som vanligt men kunde äta samma middag som övriga familjen för första ggr på länge. Så en bra dag, länge sedan.

Vi var på VUL idag och såg ett tickande hjärta. :) Äntligen!! Jag är så lättad!

• missmissis

Så här fick vi beskrivet hur man räknar veckor: dagen efter utslag på stickan för ägglossning är vecka 2. Det va en söndag för oss. Då byts veckan framöver på söndagar. Fick en femdagars insatt på 2+5 (en fredag) och då lägger man till 5 dagar för att det va en blasto, dvs 3+3 (4).

Hoppas jag kommer ihåg rätt nu bara...

Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15