• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • ettplusettlikamednoll
    frucgsvensson skrev 2015-10-26 17:08:42 följande:

Ojoj!! Imorgon 11:20 ska vi på vårat första ultraljud någonsin. Sååå nervöst!

Vet hur läskigt det är! Men allt kommer säkert gå bra! Önskar er lycka till :)
  • hatten
    Jasmin Karlsson skrev 2015-10-26 19:19:27 följande:

Jag gjorde FET på stimulerad cykel (alltså ingen egen ägglossning som sen bildar gulekroppen som normalt är det som upprätthåller en graviditet) och skulle ta progesteron vagitorier till v 10

Ok, jo jag gjorde också stimulerad FET och ska också ta dom till v 10. Tycker jag sett att det är så olika, vissa tar tydligen till v 12, men detär väl att följa ordinationen.. ska du sen trappa ner? Åt mig sa dom jag kan sluta helt då det ändrar till v 10, men det låter så konstigt..
  • hatten
    frucgsvensson skrev 2015-10-26 18:56:19 följande:

Jag är trött då jag är hemma, alltså mer lat-trött! Orkar inga hushållssysslor alls. Men jag är pigg på jobbet för där MÅSTE jag utföra arbetsuppgifterna. Men så fort jag sätter mig så håller jag på somna, haha.

Progesteronet har jag slutat med. Jag skulle bara ta dem till jag plussat, men fortsatte till dom tog slut på egen bevåg. De tog slut i vecka 5 har jag för mig.

Men vad skönt att du är pigg på jobbet! :D
  • Jasmin Karlsson
    hatten skrev 2015-10-27 02:23:34 följande:
    Ok, jo jag gjorde också stimulerad FET och ska också ta dom till v 10. Tycker jag sett att det är så olika, vissa tar tydligen till v 12, men detär väl att följa ordinationen.. ska du sen trappa ner? Åt mig sa dom jag kan sluta helt då det ändrar till v 10, men det låter så konstigt..
    De sa inte om jag skulle trappa ner eller sluta tvärt men jag har typ trappat ner för det kändes bättre
  • Lutetzia

I dag är min riktiga testdag och jag hann bara doppa stickan så framträdde två starka streck. :) Kontaktade min BM och har fått tid för UL den 18/11. Då kommer jag vara i v 8+1 om allt går väl.

• Junilängtan

Kom precis hem från mitt VUL, allt såg toppen ut, en liten sprattlande krabat med tickande hjärta. Beräknad den 2 juni! :D

Välkommen alla nya och grattis!

• Frutopia
    Junilängtan skrev 2015-10-27 10:02:19 följande:

Kom precis hem från mitt VUL, allt såg toppen ut, en liten sprattlande krabat med tickande hjärta. Beräknad den 2 juni! :D

Välkommen alla nya och grattis!

Åh vad kul! Då har vi samma bf :)
  • Frutopia

Jag börjar få lite ångest. Nu har jag tyvärr läst att det börjar bli kritiskt när moderkakan ska ta över och nu är det stor risk för missfall v9-12. Jag börjar tvivla på min kropp och dess förmåga. Om jag inte kunna producera hormoner från äggstockarna , hur kan min kropp nu hjälpa mitt barn med allt den behöver? Progestoron till exempel. Läkaren sa att äggstockar slutar producera hormonet den här veckan typ, sen tar moderkakan över? Hur ska min kropp och moderkaka hantera det nu om mina äggstockar inte klarade det? Jag vågar helt enkelt inte sluta nu med vaggisarna... Usch vad jag är rädd för min kropp just nu, fan att jag läste det där...

• CarMa
    frucgsvensson skrev 2015-10-26 17:08:42 följande:

Ojoj!! Imorgon 11:20 ska vi på vårat första ultraljud någonsin. Sååå nervöst!

Hoppas att allt gick bra för er idag :)
  • frucgsvensson

Det gick bra! Hjärtat tickade på, kunde dock inte få något ljud. Tydligen så har jag ett myom som ligger och trycker lite på livmodern. Det har jag inte haft förut. Så livmodern såg liten ut, men han mätte lillen till 9 veckor iaf och till och med lite större.

Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15