• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • frucgsvensson

Åhhhhh har de senaste kvällarna börjat få rejäl halsbränna! Det är som att jag fått upp sura uppstötningar och att det sitter kvar i halsen. Inget har jag hemma heller som kan lindra..

• Gweny

Carma>> Det konstaterades inte, utan var vad vi trodde, då det var så rejält och även dem när jag ringde. Men visade ju fel...aldrig varit så glad över att ha fel!!

Junilängtan>> tack så mycket!! Känns helt ofattbart.

Frucgsvensson>> fy jobbigt med sån halsbränna!

• CarMa
    Gweny skrev 2015-11-04 20:18:13 följande:

Carma>> Det konstaterades inte, utan var vad vi trodde, då det var så rejält och även dem när jag ringde. Men visade ju fel...aldrig varit så glad över att ha fel!!

Junilängtan>> tack så mycket!! Känns helt ofattbart.

Frucgsvensson>> fy jobbigt med sån halsbränna!

Det förstår jag :) Stort Grattis
  • Sälma Riit
    Jasmin Karlsson skrev 2015-11-03 22:04:20 följande:
    Va?! De vet ju liksom inte hur mycker lakrits du tänker äta. Otrivin frågade jag BM om eftersom jag var förkyld och det var ok.
    Tog Lergigan comp idag innan middagen och det gjorde att jag kunde äta utan att må illa, kunde fixa lite hemma, natta sonen och inte däckade i soffan kl 20 (senaste dagarna legat i soffan från kl 18 utan att vilja röra mig pga illamående). Tänker testa varannan dag utan för att se om/när jag kan sluta med dem. Jag sa till läkaren särskilt att jag inte vill ta läkemedel i onödan när jag är gravid men hon menade att postafen och lergigan är så otroligt mycket använda under lång tid och man har hittills inte kunnat se negativa effekter hos gravida.
    Jag vet! De kan ju upplysa att det är 50 g per dag som rekommenderas men inte hindra mig från att köpa.

Så skönt att lergigan hjälper! För mig nästa inte alls. Det hjälper lite när jag börjar eller när jag slutar använda dem så jag har inte slängt dem i papperskorgen än. Jag ska till MVC imorgon och vi får ser vad de säger. Kanske blir det sjukskrivning för mig trots allt. Vet inte hur länge till jag pallar. Med sonen var jag sjukskriven en månad och det var från motsvarande på lördag då följer det samma kurva har jag inte peakat än. Urk.
  • ettplusettlikamednoll

Det känns ganska lugnt här i vår tråd just nu :)

Antar att vi är många som har kommit några veckor in i  graviditeten och nu mest bara väntar på att tiden ska gå...?

Själv är jag i vecka 11+0 i morgon. Bara en enda vecka kvar till 12+0. Känns riktigt skönt. 
    Stör mig lite på att alla appar räknar på att man är en vecka i förväg, det gör ju att man knappt vet vilken vecka  man ska googla på. När man egentligen är i vecka 11 så säger ju appen vecka 12. Men men.. :)

Var hos barnmorskan för andra gången igår. Tog blodprover och pratade om eventuella sjukdomar och sånt..

Hur mår ni?

Jag känner mig inte speciellt gravid. Tröttare än vanligt, låg lust att äta lagad mat på kvällen och lite svag växtvärk i livmodern då och då. Och vaknar alltid sjukt tidigt..

• Jasmin Karlsson

Är i v 12 (11+4). Börjar må lite bättre. Igår mådde jag riktigt bra förutom liiite illamående på kvällen (utan några tabletter). Berättade för mina föräldrar igår, ville vänta tills nu och berätta för båda samtidigt. De blev glada men mamma blev chockad över att det är tvillingar. Magen börjar synas, eller tja, jag ser svullen ut dygnet runt istället för bara på kvällen. När man inte har symtom känns det så overkligt, och man blir lätt orolig att något är fel men då tänker jag på hur min son blev till och blir övertygad om att man kan vara gravid utan att känna det.

• Frutopia

Två siffrigt idag 10+0, känns bra, visst Junilängtan Skrattande

Jag mår som vanligt lite trött fortfarande, men jag känner att jag börjar faktiskt bli lite piggare, gick och lade mig 21:15 igår!! ( vilket har varit väldigt sen för mig :) Däremot känner jag av lite Rest Less Legs på kvällen vilket är så fruktansvärt frustrerande, får gå omkring lite för att lunga ner "springet i benen" Samt min nästäppa som håller i sen v6....

Jag blir också förrvirrad av att en del appar säger graviditetsvecka 11 fast jag gick in i 10 idag. 

• Hoppsan2016
    ettplusettlikamednoll skrev 2015-11-05 08:34:27 följande:

Själv är jag i vecka 11+0 i morgon. Bara en enda vecka kvar till 12+0. Känns riktigt skönt. 
    Stör mig lite på att alla appar räknar på att man är en vecka i förväg, det gör ju att man knappt vet vilken vecka  man ska googla på. När man egentligen är i vecka 11 så säger ju appen vecka 12. Men men.. :)

Man brukar räkna så. När man är i v 11+0 då är man i v 12, tolfte vecka in i graviditeten.  Så appen räknar precis som den ska =)
  • ettplusettlikamednoll
    Hoppsan2016 skrev 2015-11-05 10:25:52 följande:
    Man brukar räkna så. När man är i v 11+0 då är man i v 12, tolfte vecka in i graviditeten.  Så appen räknar precis som den ska =)
    Inte enligt vårdpersonal tyvärr..Min barnmorska sa själv vid första mötet hur dumt hon tycker det är att apparna skriver så.
    Man räknar egentligen bara fulla veckor. Så tex när man säger att missfallsrisken minskar i vecka tolv så är det vecka 12+0 och inte vecka 11+0 när appen säger "12"  
  • CarMa

Enligt min läkare på RMC så har man sett/ hört ett tickande hjärta så är risken för missfall bara 5 procent :)

Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15