• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • mom2012

Har någon mer än jag grav symptom som kommer och går? Tex ömma bröst, det kommer och går.
    I övrigt känner jag mig gravid, det drar och sträcker I livmodern efterhand den växer och jag har stegrande HCG (tog en serie om 3 denna veckan).
    Starkt plus på urinstickan.
    Ändå är det lustigt att man inte vågar slappna av.... och tro på det. Men ultraljudet v8 kommer väl att ändra på det. Just nu inbillar jag mig att jag bara är skengravid, att det är en tom fostersäck mm mm. Allt för att inte bli besviken senare...

• Gweny

Mom2012>> kan ju säga att fast 3 vul, så är jag ändå inte lugn! Svårt våga tro.

Jag har mest symtom på kvällen, men enorm hunger som kan komma närsom och kissar ofta.

• Gweny
    mom2012 skrev 2015-11-07 16:30:32 följande:

Hur långt gången är du gweny?

Går faktist in i v.10 idag.
  • frucgsvensson

Jag är i slutet på vecka 10 nu och har både igår och idag haft en enormt "mensvärk"/växtvärk som sitter i höfterna, runt ryggen och ner mot benen. Det har varit så obehagligt att jag nyss fått tagit alvedon. Blir rädd för missfall samtidigt som jag förstår att det växer snabbt den här veckan. Har för mig att embryot blir nästan dubbelt så stort nu. Och går över till att bli ett foster.

• Majorie
    frucgsvensson skrev 2015-11-08 11:04:20 följande:

Jag är i slutet på vecka 10 nu och har både igår och idag haft en enormt "mensvärk"/växtvärk som sitter i höfterna, runt ryggen och ner mot benen. Det har varit så obehagligt att jag nyss fått tagit alvedon. Blir rädd för missfall samtidigt som jag förstår att det växer snabbt den här veckan. Har för mig att embryot blir nästan dubbelt så stort nu. Och går över till att bli ett foster.

Jag tror också det är växtvärk! Jag är i 14+4 och de senaste tre dagarna har jag molvärk omvartannat i mage och rygg. Jag har också varit tvungen att ta panodil och ha googlat som en idiot. Men det är ju med allra största säkerhet växtvärk och ligament som töjs.
  • frucgsvensson

Jag kom in på 1177 där det stod att det kunde vara foglossning. Symtomen de beskriver där stämmer in på mig, men jag tycker att det verkar så tidigt för det?! Hur som helst så avvaktar jag ett tag sen måste jag ringa BM om det fortsätter.

• Lulak1

Har inte skrivit på länge här, men hoppas alla mår bra.
    Vi har varit på KUB testet och allt såg bra ut så nu kan man börja slappna av lite och njuta. 

• Lutetzia

mom2013: Hur vet du vad din hcg är?

Lulak1: Grattis! Vad härligt att höra!

Mitt humör har verkligen inte varit bra den föregående veckan. Bröt nästan ihop på jobbet när det blev stressig en dag (och jag brukar verkligen inte beröras speciellt utav stress utan gillar annars ett högt tempo). Oroar mig väldigt mycket för MA, då jag gick igenom det i våras. Har inte haft så många symtom heller. Försöker att intala mig själv att det kommer säkert att gå bra, men då marginalerna inte varit på vår sida tidigare är det lätt att tappa hoppet. Till min tröst så mår jag illa och har molvärk i magen i dag. Längtar så till ultraljudet, förhoppningsvis kan det stilla min oro lite. Vet dock inte när det blir, eftersom vi måste avboka vår ursprungliga tid. Den enda dag jag absolut måste vara på jobbet på hela månaden, så typiskt.

Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15