• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • mom2012

Min läkare i Grekland tog hcg från start som gravtest och jag tog en serie hcg i veckan som va.

• Gweny

mom2012>> jag har inte fått mäta mitt hcg, men så länge det går i rätt riktning, så borde det ju vara bra för dig. hoppas så!

lulak1>> så skönt att det såg bra ut med KUB-testet!

Lutetzia>> känner igen mig i dina ord, man är orolig och jag har inte heller så mycket symtom. hade tyvärr också ma förra året.

Idag har jag iallafall pratat med en privat gyn i grannstaden, där jag gick istället för landstinget, då dem var kopplade till SU med. (allt gick så mycket fortare hos dem)
    Dem var iallafall väldigt förstående för min oro och jag ska få komma på ett UL hos dem om 3 veckor, men ifall vi inte klarar att vänta så älänge, kunde dem boka in det tidigare. jättegulligt av dem. Hoppas nu att det fortsätter se bra ut!

• frucgsvensson

Ny vecka idag: vecka 11! :) "bara" två veckor kvar till magiska gränsen vecka 13.. Om man blir nå lugnare då.

Växtvärlden fortsätter ont som bara den!

• hatten

Fick idag höra lillens hjärtljud igen eftersom de flesta symptomen försvunnit och jag varit så orolig. Lyckligtvis verkade allt bra ???? 10+0 idag!

• hatten

Frågetecknen skulle såklart vara en glad gubbe!

• CarMa

Och igår fick jag min andra blödning, är i vecka 9.
    Inte lönt att stressa upp sig, dessutom bär vi var på ultraljudet i förra veckan sa läkaren att blödningar är fullt normala.

• hatten
    CarMa skrev 2015-11-10 17:25:05 följande:

Inte lönt att stressa upp sig, dessutom bär vi var på ultraljudet i förra veckan sa läkaren att blödningar är fullt normala.

Det är säkert ingen fara. Hade också en blödning för några veckor sedan och min läkare sa att det är helt normalt i början av graviditeten.
  • Gweny
    CarMa skrev 2015-11-10 17:25:05 följande:

Jag har också blödit en del, man blir nojig. Men nu har det faktiskt varit lugnt ett tag.
  • CarMa
    Gweny skrev 2015-11-10 21:14:53 följande:
    Jag har också blödit en del, man blir nojig. Men nu har det faktiskt varit lugnt ett tag.
    Hur många gånger har du blött och i vilken omfattning?
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15