• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • Gweny

Hatten>> så skönt att det såg bra ut!

Frucg>> det tickar på! Är en lättnad näran når v13! Ligger en vecka efter dig.

Carma>> vid min td så blödde jag som en mensblödning i några dgr. Sen ca 3-4v efteråt kom en rejäl blödning med koagulerade klumpar...pågick i några timmar. Då trodde jag verkligen det var kört!! Men efter varje vul har det ändå sett bra ut. Så varit en omtumlande och chockande tid! Kanske var 2 från början...inte så ovanligt. Men jag är nervös än...hoppas det ska gå bra!

• CarMa
    Gweny skrev 2015-11-10 22:16:32 följande:

Hatten>> så skönt att det såg bra ut!

Frucg>> det tickar på! Är en lättnad näran når v13! Ligger en vecka efter dig.

Carma>> vid min td så blödde jag som en mensblödning i några dgr. Sen ca 3-4v efteråt kom en rejäl blödning med koagulerade klumpar...pågick i några timmar. Då trodde jag verkligen det var kört!! Men efter varje vul har det ändå sett bra ut. Så varit en omtumlande och chockande tid! Kanske var 2 från början...inte så ovanligt. Men jag är nervös än...hoppas det ska gå bra!

Har haft som du, blödningar med koagulerade klumpar, men bättre att tänka positivt än negativt.
  • Gweny
    CarMa skrev 2015-11-10 22:22:05 följande:

Har haft som du, blödningar med koagulerade klumpar, men bättre att tänka positivt än negativt.

Jo är ju det. Går upp och ner dock.

Har nytt vul sen i v.13 igen.
  • PippiL8

Hej på er!
    Jag hoppar gärna in här! Jag gjorde FET 27/10 och tjuvtestade 10 dagar senare och fick mitt första riktiga plus! Tjoho!! Vi har försökt i över 6 år, gjort 3 ivf och 3 frysförsök så det känns helt fantastiskt! Nu är vi dock grymt nojiga över att det inte ska gå vägen. Man vågar inte vara alltför positiv. Jag har dessutom en avvikelse som gör min graviditet till en högriskgraviditet. Jag har två livmödrar och de är då lite mindre så risken för missfall kan vara lite större. Tiden sniiiglar sig fram. Är i vecka 4+3 idag men min officiella testad är inte förrän på lördag. Så långt bort! tjuvtittade i morse igen och strecket har blivit mycket tydligare så det känns ju bra. Känner ni igen frustrationen? ;)

• ettplusettlikamednoll
    PippiL8 skrev 2015-11-11 10:59:55 följande:

Hej på er!
    Jag hoppar gärna in här! Jag gjorde FET 27/10 och tjuvtestade 10 dagar senare och fick mitt första riktiga plus! Tjoho!! Vi har försökt i över 6 år, gjort 3 ivf och 3 frysförsök så det känns helt fantastiskt! Nu är vi dock grymt nojiga över att det inte ska gå vägen. Man vågar inte vara alltför positiv. Jag har dessutom en avvikelse som gör min graviditet till en högriskgraviditet. Jag har två livmödrar och de är då lite mindre så risken för missfall kan vara lite större. Tiden sniiiglar sig fram. Är i vecka 4+3 idag men min officiella testad är inte förrän på lördag. Så långt bort! tjuvtittade i morse igen och strecket har blivit mycket tydligare så det känns ju bra. Känner ni igen frustrationen? ;)

Stort grattis!!

Känner absolut igen frustrationen och dagarna segar sig fram som aldrig förr då man precis plussat (och sedan också, jag firar vecka 12+0 på fredag!) Om inte allt för lång tid så får ni ju gå på ert första VUL och med stor säkerhet se ett litet hjärta slå! 
  • PippiL8

Jag längtar verkligen efter att få se det där tickande hjärtat! Vågar dock inte  hoppas alltför mycket riktigt än. Är glad för varje dag som går :)

• Gweny
    PippiL8 skrev 2015-11-11 11:36:04 följande:

Jag längtar verkligen efter att få se det där tickande hjärtat! Vågar dock inte  hoppas alltför mycket riktigt än. Är glad för varje dag som går :)

Välkommen in. Så härligt att ni lyckats!
  • Lulak1
    PippiL­8  stort grattis !

Jag hade blödning runt vecka 9 och vilade några dagar och tog extra progesteron.
    Som ni skrev tidigare man är glad för varje dag. Nu väntar jag vecka 16 :))) .
    Idag är 13+1 .                                                                                                                             
  • PippiL8

Jag läste någonstans att just i vecka 9 är det väldigt vanligt med blödningar. Vad i någon gratinkalender tror jag. Kanske kan lugna någon lite? Flört

• PippiL8

Men autocorrect alltså! Vad är en gratinkalender egentligen?! Gravidkalender skulle det ju vara så klart! Tungan ute

Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15