• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • Jasmin Karlsson

Har ni börjat med några praktiska förberedelser? Jag är ledig nu och har mycket tid och är sååå sugen på att börja göra något, men känns lite tidigt att börja shoppa saker. Vad gör ni? Funderar på namn? Barnvagn? Vad kan man fördriva tiden med? Jag tittar på en del youtube-klipp om fostrets utveckling tex. och har letat upp var man kan få babyboxar.

• ettplusettlikamednoll

Idag är det dags för KUB-test för oss... V 12+5

I vårt landsting blir alla erbjudna det oavsett ålder. 

Hoppas verkligen att den lever.....  Down syndrom oroar vi oss inte för.
    Vi vill bara se ett levande barn och att den inte har Trisomi 13 eller 18..

• Sälma Riit
    Jasmin Karlsson skrev 2015-11-18 08:17:24 följande:

Har ni börjat med några praktiska förberedelser? Jag är ledig nu och har mycket tid och är sååå sugen på att börja göra något, men känns lite tidigt att börja shoppa saker. Vad gör ni? Funderar på namn? Barnvagn? Vad kan man fördriva tiden med? Jag tittar på en del youtube-klipp om fostrets utveckling tex. och har letat upp var man kan få babyboxar.

Vi har allt förutom vagn så nästa grej är att sortera kläder i källaren. Vi får barn i maj nu och sonen kom i september så allt kommer inte att stämma så endel overaller ska till kusinerna (två stycken i olika magar) som kommer i februari. Sen måste jag redan plocka fram mammakläderna för det är inte mycket som går på nu...
  • mom2012

Minns ni vilken storlek era embryos var på VUL v.7? Om ni gjorde VUL då?

Jag fick 3 mm och sattes I vecka 5+2. Det kändes litet.... men jag har inget att jämföra med.  

• Sälma Riit
    mom2012 skrev 2015-11-18 14:33:52 följande:

Minns ni vilken storlek era embryos var på VUL v.7? Om ni gjorde VUL då?

Jag fick 3 mm och sattes I vecka 5+2. Det kändes litet.... men jag har inget att jämföra med.  

Har du varit på vul nu och sett ett hjärta? Jag var där i v 7+3 och då var den 14 mm.
  • CarMa

Vi gjorde ultraljud när jag var 7+5 och då var embryot ca: 18 mm

• Gweny

Mom2012>> jag har inte exakt men v.6+ var min 8 mm.

Ettplusett>> så bra att alla erbjuds kub-test! Hade ni en pigg krabat?

Jasmin>> jag vågar inte skaffa nåt än. Men vi kommer behöva mycket. Har dock fått en spjälsäng av en vän förra året.

Ska ni alla ta reda på könet? Vi kommer inte det, så få överraskningar i livet ändå tänker vi.

• mom2012

Oh.... oj.
    Med tanke på era resultat i samma vecka så inser jag att det troligen finns problem med min graviditet.
    Jag hade ju en knagglig start med HCG som ej stegrade som förväntat och troligen ännu inte gör då med tanke på måttet.
    Jag hoppas på att den lille tar igen det men det skiljer väldigt mycket mellan era mått och mitt mått samma vecka.

• Sälma Riit
    mom2012 skrev 2015-11-18 15:48:59 följande:

Oh.... oj.
    Med tanke på era resultat i samma vecka så inser jag att det troligen finns problem med min graviditet.
    Jag hade ju en knagglig start med HCG som ej stegrade som förväntat och troligen ännu inte gör då med tanke på måttet.
    Jag hoppas på att den lille tar igen det men det skiljer väldigt mycket mellan era mått och mitt mått samma vecka.

Har du sett ett hjärta? Vad sa läkaren som gjorde vul?
  • CarMa
    ettplusettlikamednoll skrev 2015-11-18 08:23:07 följande:

Idag är det dags för KUB-test för oss... V 12+5

I vårt landsting blir alla erbjudna det oavsett ålder. 

Hoppas verkligen att den lever.....  Down syndrom oroar vi oss inte för.
    Vi vill bara se ett levande barn och att den inte har Trisomi 13 eller 18..

Hur gick det idag?
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15