• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • hatten
    Jasmin Karlsson skrev 2015-11-01 07:15:02 följande:

V 12 (11+0) idag! Tiden har gått såå långsamt men äntligen v 12, som känns som en milstolpe. Illamåendet är kvar men börjar avta ändå. Nu kommer jag vara ledig från jobbet ett tag så då blir det nog mycket lättare, stressen på jobbet tror jag har förvärrat illamåendet. I veckan ska jag på läkarbesök på MVC.

Åh vad roligt att du kommit så långt! Skönt att du får ta det lite lugnare. Själv har jag en jobbigare vecka framför men jag får helt enkelt ta det som jag orkar.. :)
  • Frutopia

En milstople avklarad. Inskrivning hos BM idag. Gick bra, fick förklara min oro och hon bekräftade den med att kontakta läkarna som få kolla mig lite mer. Det känns skönt att vara där och det kändes väldigt konstigt att ha möten inbokade tom februari. Glad

Vi pratade även om KUB, som vi tänker ta och den blir om ett par veckor, får kallelsen om några dagar troligtvis. 

Det kändes märkligt och nästintill som om jag luras när jag sitter där och väntar på min tur, ska jag verkligen sitta här? När vänjer man sig egentligen?

• frucgsvensson

Har också varit hos BM idag. Jag hade dock inte inskrivning,vilket jag trodde att det skulle bli. Idag fick jag bara vägas och svara på en enkät om mina alkoholvanor innan graviditet. Fick en massa broschyrer. Själva inskrivningen ska jag på den 2 december.

Jag tycker också att det känns konstigt att sitta där. Jag?! Liksom. Trodde ju aldrig att man skulle få uppleva det.

Det här med KUB blev inte vi erbjuden, utan det är något frivilligt vi får göra om vi vill eftersom vi är så ung. 2500kr kostar det om vi vill göra det.

Annars så är min psyke inte helt ok fortfarande. Ja, det är väl hormonerna som gör det antar jag. Började grina och bröt ihop idag då jag kom till jobbet ich chefen undrade hur det var med mig. Jag är helt orkeslös i kropp och knopp, trots att jag hade ett blodvärde på 138!

• Jasmin Karlsson

Var hos läkaren idag (BM tyckte jag skulle dit, är inte helt säker på varför). Jag berättade hur jag mår och läkaren skrev ut Lergigan comp mot illamående. På mornarna har det blivit bättre, men är illa på kvällarna. På apoteket sa de sen att de inte rekommenderar comp utan den vanliga Lergigan pga koffeininnehållet. Lite svårt att stå där på apoteket och de avråder från något som läkaren precis skrivit ut (läkaren sa inget om koffeininnehållet, men en del av problemet är att jag är trött på kvällarna, och läkaren tycker att Postafen kan ge trötthet som biverkning). Jag köpte den ändå. Kollade upp det sen när jag kom hem. Lergigan comp innehåller 50 mg koffein och enligt läkemedelsverket och alla sidor jag kan hitta info på så rekommenderas max 300 mg koffein per dag för gravida. Jag dricker inte kaffe, bara nån cappuchino eller te ibland, så om jag tar en tablett ibland kommer jag ju inte i närheten av 300 mg per dag. Ibland tycker jag att apotekspersonal lägger sig i lite för mycket...

• IVFjustnu

Hej , 
    jag ska göra ivf om ca 1-2 veckor beroende på när mensen behagar och komma :) Men har börjat bli lite förkyld. Har ni gjort IVF vid förkylning ? Eller måste man boka om till nästa månad?? :(  

• Gweny

Hej, vet inte om ni kommer ihåg mig, men jag hoppade ur gruppen pga av mf, MEN det visade sig att det inte var ett mf när vi var på vul, dem såg en hinnsäck kvar och efter yttligare 2 vul, det senaste idag, så ser allt bra ut och hjärtat slog så fint!
    känns helt ofattbart!!
    Är i v. 8+2.  så nu avslutades vi från SU och får vända oss till MVC i stan istället.

• Hoppsan2016
    Gweny skrev 2015-11-03 15:15:08 följande:

Hej, vet inte om ni kommer ihåg mig, men jag hoppade ur gruppen pga av mf, MEN det visade sig att det inte var ett mf när vi var på vul, dem såg en hinnsäck kvar och efter yttligare 2 vul, det senaste idag, så ser allt bra ut och hjärtat slog så fint!
    känns helt ofattbart!!
    Är i v. 8+2.  så nu avslutades vi från SU och får vända oss till MVC i stan istället.

WOW grattis!!!!
  • Frutopia
    Gweny skrev 2015-11-03 15:15:08 följande:

känns helt ofattbart!!

Nämen gud vad härligt, vad skönt att det gick bra :) välkommen tillbaka i massor
  • Frutopia
    IVFjustnu skrev 2015-11-03 13:27:44 följande:

Hej , 
    jag ska göra ivf om ca 1-2 veckor beroende på när mensen behagar och komma :) Men har börjat bli lite förkyld. Har ni gjort IVF vid förkylning ? Eller måste man boka om till nästa månad?? :(  

Förkyld eller snorig gör inget, men de är avaktande med feber. Lycka till och ät massa c-vitamin
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15