• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • CarMa
    frucgsvensson skrev 2015-10-27 11:54:21 följande:

Det gick bra! Hjärtat tickade på, kunde dock inte få något ljud. Tydligen så har jag ett myom som ligger och trycker lite på livmodern. Det har jag inte haft förut. Så livmodern såg liten ut, men han mätte lillen till 9 veckor iaf och till och med lite större.

Grattis, när blir nästa ultraljud?
  • frucgsvensson

Det vet jag inte. Antagligen om vi blir erbjuden kub, då blir det nästa ultraljud. Annars får vi vänta till rutinultraljudet i vecka 18.

• Junilängtan
    Frutopia skrev 2015-10-27 10:19:56 följande:

Jag börjar få lite ångest. Nu har jag tyvärr läst att det börjar bli kritiskt när moderkakan ska ta över och nu är det stor risk för missfall v9-12. Jag börjar tvivla på min kropp och dess förmåga. Om jag inte kunna producera hormoner från äggstockarna , hur kan min kropp nu hjälpa mitt barn med allt den behöver? Progestoron till exempel. Läkaren sa att äggstockar slutar producera hormonet den här veckan typ, sen tar moderkakan över? Hur ska min kropp och moderkaka hantera det nu om mina äggstockar inte klarade det? Jag vågar helt enkelt inte sluta nu med vaggisarna... Usch vad jag är rädd för min kropp just nu, fan att jag läste det där...

Jag håller alla mina tummar och tår för att det ska gå vägen för er! Din kropp har ju hållt kvar graviditeten så här länge, då borde den ju faktiskt klara av att hålla kvar den i cirka sju månader till :) du har ju snart klarat av en fjärdedel av graviditeten! :)
  • Sälma Riit
    frucgsvensson skrev 2015-10-27 11:54:21 följande:

Det gick bra! Hjärtat tickade på, kunde dock inte få något ljud. Tydligen så har jag ett myom som ligger och trycker lite på livmodern. Det har jag inte haft förut. Så livmodern såg liten ut, men han mätte lillen till 9 veckor iaf och till och med lite större.

Grattis! Vi var också på ultraljud idag för att jag blöder till och från. Det var ingen fara och såg en liten krabat vinka till och med. Värt alla spyor ;)
  • Majorie

Vi gjorde KUB i måndags. Var dödens nervös innan, men allt såg fint ut! Vilken lättnad!

Grattis till alla nya i tråden som testat positivt!

• frucgsvensson

Har nu ringt och bokat tid hos MVC. Fick tid redan på måndag! Snabba ryck. Ska ta upp det där med mitt myom då..

• frucgsvensson
    Junilängtan skrev 2015-10-27 10:02:19 följande:

Kom precis hem från mitt VUL, allt såg toppen ut, en liten sprattlande krabat med tickande hjärta. Beräknad den 2 juni! :D

Välkommen alla nya och grattis!

Kunde ni lyssna på hjärtat? Vi kunde inte få fram något ljud, men såg hur det dunkade på.
  • frucgsvensson

Hörni. Jag mår inte alls bra, psykiskt. Jag orkar ingenting! Jag skulle aldrig skrivit att jag är pigg på jobbet, det är jag INTE längre.. Jag vill bara hem och sova. Känner mig deppig och irriterad hela tiden. Gråtfärdig och allt känns bara blä..

Upptäckte nu att jag lagt heltokigt schema så det blir lördag-torsdag med jobb..jag ORKAR inte. Jag orkar verkligen inte. Det tar emot nått så fruktansvärt av att jobba nu.

Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15