• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • Sälma Riit
    Hoppsan2016 skrev 2015-10-22 20:55:17 följande:
    Jag kräks genom rumpan då hahah
    Jag är faktiskt opererad för öppen magmun och på så sätt har jag svårigheter att kräkas (får dock kräkreflexer). Magsjukor blir så hemska eftersom det ska ut andra vägen och det tar ju lite längre tid om man så säger :)
  • Hoppsan2016
    Sälma Riit skrev 2015-10-22 21:05:03 följande:
    Jag är faktiskt opererad för öppen magmun och på så sätt har jag svårigheter att kräkas (får dock kräkreflexer). Magsjukor blir så hemska eftersom det ska ut andra vägen och det tar ju lite längre tid om man så säger :)
    Usch vad jobbigt
  • Jasmin Karlsson

Jag har också problem med matsmältningen. Om jag inte äter mår jag dåligt och när jag äter men inte ätit på ett tag innan (tex vid frukosten) är det som att magen får en chock och reagerar som att jag inte ätit på 2 dagar, jag mår dåligt och måste ligga ner en halvtimme för att smälta maten. Och tröskeln till kräkning är jättelåg, det räcker att jag hostar för att magen ska vända sig och det kommer kräkreflexer. Nåt med magen och tarmen är det, de jobbar sämre.

• frucgsvensson

Tycker synd om er som kräks och har problem med illamående. Jag mår illa också, men inte ens i närheten av vad ni andra verkar göra.

Har ni fått några cravings ännu förresten? Jag har en jäkla dille på mjölk!! Kan dricka hur mycket som helst! Iskall sådan. Och fettig mat. Tacos med créme fraiche, gärna pizza och sånt där.

• Hey.orange
    frucgsvensson skrev 2015-10-23 15:37:40 följande:

Tycker synd om er som kräks och har problem med illamående. Jag mår illa också, men inte ens i närheten av vad ni andra verkar göra.

Har ni fått några cravings ännu förresten? Jag har en jäkla dille på mjölk!! Kan dricka hur mycket som helst! Iskall sådan. Och fettig mat. Tacos med créme fraiche, gärna pizza och sånt där.

Gud läste ditt inlägg nu och jag bara sprang efter mjölk!!! Så gott!
    Ligger här i sängen och mår jätteilla, har åksjukeband på mig, får se om det hjälper!
    Men är inte heller så att jag måste springa och kräkas... Utan svag, orkelös, illamående, ingen aptit...
  • Sälma Riit

Min cravings går i vågor. Pasta har det varit ett tag och idag kände jag att jag bara måste ha ris till middag! Äppelmust var det ett tag, men nu vill jag inte ha det alls.
  • Jasmin Karlsson

Cravings! Citron, tomat, fet mat typ pommes, nudlar, isglass. Frukt och grönsaker, ska snart äta gurk- och morotsstavar med dipp, och jag som annars brukar vara sugen på chokladglass eller chips... Inte varit sugen på godis eller choklad på flera veckor, som jag annars brukar äta varje dag!
  • Lutetzia

Hej alla! Hoppar in här i tråden. Plussade i tisdags på ruvardag 11. Ganska tydligt streck då men ännu tydligare i dag när jag testade igen. :) Har räknat BF till 27 juni och borde därför vara i v4+3 (om man räknar ÄP som 2+0).

Det är vårt första IVF-försök så det känns jättekul om det fungerar direkt. Har tidigare gått igenom en period på ca 5 år med egna försök och två missfall under den perioden. Det gör mig förstås lite extra orolig, men är i grunden ändå positiv. Vill så gärna tro att detta är vår tur! 

• ettplusettlikamednoll

Jag hade sjuk dille på saltlakrits typ i vecka 6-7 kände mig typ TÖRSTIG om jag inte åt saltlakrits!

Nu har jag inte direkt dille på något men har väldigt låg matlust, speciellt på kvällen.
    Känner en stark olust att äta det mesta och speciellt allt med färs. Tycker typ inget ser gott ut eller känns gott att tänka på. Vill helst äta typ rostade mackor och juice.. Kalla saker och helst inte tillagad mat.. Jättekonstigt. Jag är egentligen ett matvrak!
    Och jag mår inte ens speciellt illa, har inte spytt än och har inte mått illa på två dagar men känner ändå nån slags äckelkänsla till mat. 

Är i vecka 9+0
  • Majorie
    Lutetzia skrev 2015-10-23 19:53:27 följande:

Hej alla! Hoppar in här i tråden. Plussade i tisdags på ruvardag 11. Ganska tydligt streck då men ännu tydligare i dag när jag testade igen. :) Har räknat BF till 27 juni och borde därför vara i v4+3 (om man räknar ÄP som 2+0).

Det är vårt första IVF-försök så det känns jättekul om det fungerar direkt. Har tidigare gått igenom en period på ca 5 år med egna försök och två missfall under den perioden. Det gör mig förstås lite extra orolig, men är i grunden ändå positiv. Vill så gärna tro att detta är vår tur! 

Stort grattis och välkommen in i tråden! :)
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15