• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • frucgsvensson
    CarMa skrev 2015-10-18 13:54:22 följande:

Någon som varit med om liknande?

Nej, vi har inte heller vågat haft sex förrän för några dagar sedan. Men fick inte ont eller nå vita klumpar..? Vad kan det ha varit? Var det inte själva utlösningen då?
  • CarMa
    frucgsvensson skrev 2015-10-18 16:11:03 följande:
    Nej, vi har inte heller vågat haft sex förrän för några dagar sedan. Men fick inte ont eller nå vita klumpar..? Vad kan det ha varit? Var det inte själva utlösningen då?
    Nej det gick inte så långt.. Men eftersom där inte kom ngt blod så sa ssk att jag kunde vara lugn, men svårt att vara det i en sådan här situation.
  • missmissis

Hej igen. Var på inskrivning i torsdags i vecka 9 (8+4). Men ska tillbaka denna vecka för att lämna blodproverna. Nästa gång blir inte förrän i vecka 20 tror jag det var. I januari! Blev lite förskräckt. Då sa hon att hon ändå varit "snäll", vanligtvis hade det varit i vecka 25. Hur tänker ni? Man har ju ultraljud däremellan förståss som är skönt.

• hatten
    CarMa skrev 2015-10-18 13:54:22 följande:
    Någon som varit med om liknande?
    Tar du progesteron vagiatorer? Kan det inte ha varit rester av de i såfall? För mig kommer det lite ibland.. Usch är så trött på dom, men i det stora hela är det ju en bisak.. :)
  • Jasmin Karlsson
    Sälma Riit skrev 2015-10-18 15:09:49 följande:
    VILKEN GLASS? Mvh desperat som kräks flera gången om dagen. :)
    En spiralglass från Lidl. Ser ut som Twister. Har du testat Postafen? De funkar super för mig och om jag tar det på morgonen fungerar jag nästan normalt.
  • CarMa
    hatten skrev 2015-10-18 18:20:03 följande:
    Tar du progesteron vagiatorer? Kan det inte ha varit rester av de i såfall? För mig kommer det lite ibland.. Usch är så trött på dom, men i det stora hela är det ju en bisak.. :)
    Tror att det kan vara så.. Märkligt hur lätt man stirrar upp sig ..
  • hatten
    CarMa skrev 2015-10-18 19:18:27 följande:

Tror att det kan vara så.. Märkligt hur lätt man stirrar upp sig ..

Ja det gör jag också... men klart man är rädd att något ska gå fel.. :/ får försöka tänka positivt bara :)
  • CarMa
    hatten skrev 2015-10-18 21:40:56 följande:
    Ja det gör jag också... men klart man är rädd att något ska gå fel.. :/ får försöka tänka positivt bara :)
    Hur långt i graviditeten är du?
  • Sälma Riit
    Jasmin Karlsson skrev 2015-10-18 19:13:51 följande:
    En spiralglass från Lidl. Ser ut som Twister. Har du testat Postafen? De funkar super för mig och om jag tar det på morgonen fungerar jag nästan normalt.
    Jag har lergigan utskrivet och det hjälper ytterst begränsat. Testade postafen förra graviditeten och det hjälte då inte alls. Jag funkar allt annat än normalt :(
  • frucgsvensson

Jag går in i vecka 8 imorgon och har inte alls sånna besvär som ni har med illamåendet. Mitt ligger mest och pyr och jag blir äcklad av olika dofter.. Därimot så har yrseln kommit. Känner även av att det sticker i magen..

Är otroligt rädd för missfall igen (går i perioder) bara för att vi bara har en vecka kvar till ultraljud!

Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15