• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • CarMa
    Hoppsan2016 skrev 2015-10-11 17:06:48 följande:
    Jag har oxå lite ont och konstig känsla i mina äggstockar och är i vecka 5 (4+4 idag). Kanske hör till v 5?
    Har dina känningar blivit bättre?
    Har samma symtom som dig, ikväll har jag haft så ont så har fått ligga med värmekudde på magen.
  • Hoppsan2016
    CarMa skrev 2015-10-12 21:24:11 följande:
    Har dina känningar blivit bättre?
    Har samma symtom som dig, ikväll har jag haft så ont så har fått ligga med värmekudde på magen.
    Bättre, men när jag nyser gör det så ont att jag skriker till lite ibland
  • CarMa
    TwinkyIVF skrev 2015-10-11 18:17:58 följande:
    För mig gör det rätt ont när det väl kommer. Inte bara lite smått. Men just det att det släpper efter ett tag.. åh ja det är bara hålla tummarna på att det är normalt och att våra VUL ser bra ut sen!
    Har du lika ont fortfarande?
  • TwinkyIVF
    CarMa skrev 2015-10-12 22:16:24 följande:

Har du lika ont fortfarande?

Nej det har lugnat sig lite med äggstockarna, men ibland så behövs vetekudde faktiskt fortfarande!

Hur har du det?
  • CarMa
    TwinkyIVF skrev 2015-10-13 07:57:35 följande:
    Nej det har lugnat sig lite med äggstockarna, men ibland så behövs vetekudde faktiskt fortfarande!

Hur har du det?
    Hade fruktansvärt ont igår kväll, kommer mest på kvällar och nätter, idag har det lugnat ner sig.
  • No Ka Oi

Jag är i vecka 6+5 idag och har inte känt av äggstockar och hugg på en dryg vecka. Just huggen vid nysningar och liknande är ritktigt jobbiga... Hoppas att det går över för er oxå!

Jag drömmer en massa konstigt nu. I natt drömde jag att min bror hade nån slags prenumeration på lök (vitlök, gul lök osv) och påsarna de levererades i ville jag ha. Det var egentligen inte påsar utan mer som sydda fodral som jag tyckte att mina pärlor och annat pyssel passade bra i. Så himla knäpp dröm!! Skönt att en kan skylla en massa konstigheter på graviditet. Tungan ute

• missmissis
    Jasmin Karlsson skrev 2015-10-12 16:01:17 följande:

V 9 (8+0) idag.

Då är jag bara en dag före, 8+2 idag. Roligt. Spännande med vulet!
  • missmissis

Har ätit parmesanost, opastöriserad. Hur tänker ni? Skulle ni bli oroliga? Känns som väldigt liten risk för listeria..?

• Jasmin Karlsson

V 9 (8+3). Var på ultraljud idag (var inte vul som jag trodde det skulle vara). De såg 2 fina foster med tickande hjärtan. Känner mig lättad över att det inte är 3, som de tyckte att de såg på gynakuten för 2 veckor sedan.
    Mår som en smält marshmallow, orkeslös... Men glad att bebisarna mår bra såklart.

Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15