• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • CarMa
    frucgsvensson skrev 2015-10-14 18:53:24 följande:
    Jag mår bra bortsett från att jag är förkyld. Annars har jag inga som helst symptom typ. Känns märkligt! Och oroligt förstås.
    Symtomen kommer nog tids nog..
  • ettplusettlikamednoll
    frucgsvensson skrev 2015-10-14 18:52:28 följande:
    Vi vill såklart veta att allt ser bra ut eftersom jag mår så otroligt bra och knappt har några symptom! Lan skulle kunna tro att jag bara inte har mens i stort sett.

Klart att vi är nerviga. Har tänkt på det flera gånger att jag kommer blunda till min man sett om hjärtat slår eller så..är rädd att det ska slå DÅ men inte senare.. Man har ju läst så mkt skräckhistorier att det är sjukt (inte nu längre dock)

Hur känner ni då? :)
    Det var faktiskt en bra ide med att blunda.. Jag kanske får lov att göra det.. Det som syns på skärmen kommer ju i stort sett inte säga mig något ändå. 

Vi är nog ganska oroliga. Det är så  mycket som hänger på det här momentet liksom. Jag är orolig för att tystnaden från läkaren ska bli lång när hon letar efter något livstecken. Jag hoppas det är uppenbart på en mikrosekund att den lever och frodas. Inte att jag ska behöva ligga där och lyssna på tystnaden i två minuter för att sedan få ett negativt besked..
  • Junilängtan
    CarMa skrev 2015-10-14 17:11:12 följande:

Hur mår alla ni gravida?

Jag känner knappt heller av några symptom mer än svagt illamående då och då och trötthet. Känner mig också orolig över att jag mår för bra, att pyret inte skulle leva på grund av det :/

Hur mår du själv? Har du bokat in vul än? :)
  • Frutopia

Då är vi minst tre som inte känner så mkt. Jag är väldigt trött och har problem ibland att hitta rätta orden, sa ikväll: en fågel! Men menade fluga.. Haha

har nu nedräkning, imorgon är det fem dagar till vul! Längtar men är också otroligt nervös som er att de inte ska se nåt tickande hjärta...

• Jasmin Karlsson

Hur mår alla ni gravida?

Dåligt! Känner mig sjuk, är förkyld men det känns också som att jag är på väg att få feber. Illamåendet kommer och går, ingen aptit, har ingen energi, i princip legat på soffan i fyra dagar, imorgon ska jag till jobbet igen men vet inte hur jag ska orka det.
  • missmissis

Hur mår alla ni gravida?

Å idag var jag som vanligt, var som att komma ur en konstig bubbla. Har legat på soffan i två veckor typ. Helt slut och illamående. Idag vaknade jag stark och med energi. Tog beslutet att ha min dotter hemma, va en vild chansning då allt kunde komma tillbaka när som. Men vi hade en mysig dag tillsammans! :) Sen finns det ju en lite att undra varför det plötsligt vänt... haha. Man är aldrig lugn. Imorgon inskrivning på Mvc.
  • frucgsvensson

Ja, man verkar då aldrig vara näjd. Jag önskar bara att man kunde få lagom med symptom, är ju ändå i vecka 7, sä nått borde man ju känna! Men, det är ändå inget att göra om det skulle vara något fel. Olyckligt dock om man varit ovetandes om att något varit fel..

• No Ka Oi

Den här veckan har det känts som om jag åkt karusell i väldig fart, men snurrandet i huvudet vill aldrig gå över när jag klivit av. Så jag är avundsjuk på er som skriver att ni inte har så mycket symptom. 

frucgsvensson och Jasmin, hoppas ni blir av med era förkylningar snart!

• No Ka Oi

Idag är jag i vecka 8 (7+0) !!! Även om det inte känns så går det uppenbart framåt!

Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15