• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • hatten
    CarMa skrev 2015-10-18 22:03:12 följande:
    Hur långt i graviditeten är du?
    6+6 idag! Själv? På onsdag ska vi på tidigt vul, usch så nervös jag är. Har typ inte känt något idag så man blir ju lite fundersam..
  • CarMa
    hatten skrev 2015-10-19 17:54:55 följande:
    6+6 idag! Själv? På onsdag ska vi på tidigt vul, usch så nervös jag är. Har typ inte känt något idag så man blir ju lite fundersam..
    5+3 idag, sura uppstötningar, magvärken var lugn över helgen men har nu kommit tillbaka. Spännande med ett tidigt ultraljud :)
  • Sälma Riit
    missmissis skrev 2015-10-18 17:46:56 följande:

Hej igen. Var på inskrivning i torsdags i vecka 9 (8+4). Men ska tillbaka denna vecka för att lämna blodproverna. Nästa gång blir inte förrän i vecka 20 tror jag det var. I januari! Blev lite förskräckt. Då sa hon att hon ändå varit "snäll", vanligtvis hade det varit i vecka 25. Hur tänker ni? Man har ju ultraljud däremellan förståss som är skönt.

Så tidigt? Jag ska skriva in mig om ett par veckor. Är v 9 (8+6). För mig är det andra barnet så jag ser fram emot så få besök som möjligt ;)
  • Sälma Riit

Hur tänker ni kring KUB? Vi har bestämt oss för att hoppa det den här gången. Efter typ 100 misslyckade ivf:er och min höga ålder (38) så känns det meningslöst, jag vet att jag kommer att få lågt sannolikhetsvärde och vi vill inte göra vidare utredning.

• No Ka Oi
    Sälma Riit skrev 2015-10-19 20:47:03 följande:

Hur tänker ni kring KUB? Vi har bestämt oss för att hoppa det den här gången. Efter typ 100 misslyckade ivf:er och min höga ålder (38) så känns det meningslöst, jag vet att jag kommer att få lågt sannolikhetsvärde och vi vill inte göra vidare utredning.

Jag tänker göra KUB. Och vid dåligt resultat utan tvekan gå vidare med fostervattenprov. Mitt embryo är fyra år yngre än mig. Positivt ur alla synvinklar.
  • Sälma Riit
    No Ka Oi skrev 2015-10-19 21:06:18 följande:
    Jag tänker göra KUB. Och vid dåligt resultat utan tvekan gå vidare med fostervattenprov. Mitt embryo är fyra år yngre än mig. Positivt ur alla synvinklar.
    Vad menar du med att embryot är fyra år yngre än dig?
  • No Ka Oi
    Sälma Riit skrev 2015-10-19 21:36:49 följande:

Vad menar du med att embryot är fyra år yngre än dig?

Det har legat i frysen i fyra år. Jag blir äldre, men inte embryot. Yngre embryo fäster lättare och mindre risk för kromosonfel.
  • frucgsvensson

Jag vet inte hur det fungerar i min stad med KUB, om alla blir kallade eller frågade - oavsett ålder. Jag/vi är unga så jag antar att vi har låg risk, men det skulle ju vara för att få se den lille då. Det är ju inget som skadar.
  • Jasmin Karlsson

Jag tänker inte göra KUB, eftersom resultatet inte skulle spela någon roll för mig, så det känns onödigt (onödigt att utnyttja resurser i sjukvården). Jag är också ganska ung så har mindre risk.
  • Frutopia

Åh vilken sten som släpptes nu. Har precis gjort vul och har sett ett lite hjärta fladdra. Tänk att man har en liten bild på vårt barn på kylskåpet!! Trodde aldrig jag skulle få uppleva det.

Jag blev även framflyttad en dag, 7+5 har det någon betydelse, nån som vet?

Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15