• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • Lulak1

Grattis Frutopia !!! Det har ingen betydelse en dag fram eller tillbaka.
    VI ska göra KUB, vi är inte ung och jag vill veta för att kunna förbereda mig om det behövs.

• frucgsvensson
    Frutopia skrev 2015-10-20 16:11:57 följande:

Åh vilken sten som släpptes nu. Har precis gjort vul och har sett ett lite hjärta fladdra. Tänk att man har en liten bild på vårt barn på kylskåpet!! Trodde aldrig jag skulle få uppleva det.

Jag blev även framflyttad en dag, 7+5 har det någon betydelse, nån som vet?

Åh vad jag längtar till vårat ultraljud nu!!! Precis om en vecka vid lunch ligger jag där och får också se!!

Hoppas på bra besked. Kommer vara i vecka 9 då (går in i vecka 8 idag). :) längtar så mkt!
  • Junilängtan

Åh vilken sten som släpptes nu. Har precis gjort vul och har sett ett lite hjärta fladdra. Tänk att man har en liten bild på vårt barn på kylskåpet!! Trodde aldrig jag skulle få uppleva det.

Åh, vad kul! :D

Gaah, en vecka kvar tills mitt VUL!
  • missmissis

Grattis!!! Ja, känslan är obeskrivlig.
  • missmissis
    Sälma Riit skrev 2015-10-19 20:47:03 följande:

Hur tänker ni kring KUB? Vi har bestämt oss för att hoppa det den här gången. Efter typ 100 misslyckade ivf:er och min höga ålder (38) så känns det meningslöst, jag vet att jag kommer att få lågt sannolikhetsvärde och vi vill inte göra vidare utredning.

Tänker göra KUB. Downs Syndrom är inte det som oroar utan andra värre kromosomavvikelser.
  • CarMa

Roligt att så många får positiva besked vid sina ultraljud.. Om några veckor är det vår tur :) Så lycklig över att vår IVF lyckades och känner mig mer och mer gravid :)

• hatten

Idag fick vi se det lilla hjärtat slå! <3 Allt såg bra ut och 7+1 vecka stämde :)

• Sälma Riit
    missmissis skrev 2015-10-20 21:04:20 följande:
    Tänker göra KUB. Downs Syndrom är inte det som oroar utan andra värre kromosomavvikelser.
    Det oroar mig också, men tänker att jag får veta på RUL i v 18. Sannolikhetssiffror är ju inte alltid så roliga och kan ju oroa mer än de ger, så tänker vi.
  • Majorie

Äntligen gått in i vecka 12+0 idag! Känns härligt. Har KUB om 5 dagar och är lite nervös för det.

• ettplusettlikamednoll
    Majorie skrev 2015-10-21 16:26:22 följande:

Äntligen gått in i vecka 12+0 idag! Känns härligt. Har KUB om 5 dagar och är lite nervös för det.

Vad underbart! Lättnads-veckan ju! Skönt för dig! Jag är i vecka 8+5  så jag har en bit kvar...

Passar på att önska lycka till inför kub-testet. Du oroar dig säkert i onödan :)
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15