• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • Sälma Riit
    frucgsvensson skrev 2015-10-21 18:47:12 följande:
    No Ka Oi skrev 2015-10-21 17:46:10 följande:

Är oxå i vecka 8. Känner liknande fast det var mer för ett par veckor sedan.

Okej! Skönt att höra att det är fler. Är det någon slags växtvärk tro?
    Livmodern växer under hela graviditeten så det får vi nog dras med till ungen är ute ????
  • CarMa

Om man har gjort IVF med färskförsök, hur beräknar man graviditeten då?

• Hoppsan2016
    CarMa skrev 2015-10-22 11:30:24 följande:

Om man har gjort IVF med färskförsök, hur beräknar man graviditeten då?

ÄP är 2+0 
  • CarMa
    Hoppsan2016 skrev 2015-10-22 11:51:50 följande:
    ÄP är 2+0 
    Spelar det ngn roll om det är en 5 dagars blastocyst?
  • Hoppsan2016
    CarMa skrev 2015-10-22 11:53:27 följande:
    Spelar det ngn roll om det är en 5 dagars blastocyst?
    nej, du räknar ju dagar efter ÄP som är alltid 2+0. Så sätter man in 2 dagars då är man i v 2+2, 5 dagars 2+5
  • Frutopia

Nu har jag en fråga som kan vara känslig. Känsliga läsare undanbedes :)

jag har inte haft några problem med nr 2 förrut, går ca var 2-3 dag. Men så den här veckan har toabesöken varit en pärs! trots att jag gör nr två samma frekevens som innan dvs varannan dag  så är mängden helt sjuk just nu! Hårt och stort och trögt, skitjobbigt rent ut sagt TystGlad Jag vet att man kan bli hård i magen, men om tillfällen man går är som vanligt hur fan kan det bli som ett gympass...

Vilken jäkla märkligt inlägg det blev Skrikandes 

• ettplusettlikamednoll
    Frutopia skrev 2015-10-22 15:17:17 följande:

jag har inte haft några problem med nr 2 förrut, går ca var 2-3 dag. Men så den här veckan har toabesöken varit en pärs! trots att jag gör nr två samma frekevens som innan dvs varannan dag  så är mängden helt sjuk just nu! Hårt och stort och trögt, skitjobbigt rent ut sagt TystGlad Jag vet att man kan bli hård i magen, men om tillfällen man går är som vanligt hur fan kan det bli som ett gympass...

Vilken jäkla märkligt inlägg det blev Skrikandes 

Hehe.. Jag har druckit en halv flaska Friggs plommonjuice och ätit en matsked linfrön i morgonmuslin varje dag.. Det "lenar upp" ;) Så det får bli mitt tips till dig..
  • TwinkyIVF
    Frutopia skrev 2015-10-22 15:17:17 följande:

jag har inte haft några problem med nr 2 förrut, går ca var 2-3 dag. Men så den här veckan har toabesöken varit en pärs! trots att jag gör nr två samma frekevens som innan dvs varannan dag  så är mängden helt sjuk just nu! Hårt och stort och trögt, skitjobbigt rent ut sagt  Jag vet att man kan bli hård i magen, men om tillfällen man går är som vanligt hur fan kan det bli som ett gympass...

Vilken jäkla märkligt inlägg det blev  

Inte alls märkligt inlägg! Haha :) helt naturligt! Jag har likadant som du. Det är hemskt! Ibland går det inte ens att gå från mig på någon dag eller 2... :(
  • CarMa
    TwinkyIVF skrev 2015-10-22 16:40:47 följande:
    Inte alls märkligt inlägg! Haha :) helt naturligt! Jag har likadant som du. Det är hemskt! Ibland går det inte ens att gå från mig på någon dag eller 2... :(
    Kan bara instämma med era " problem"
  • TwinkyIVF
    CarMa skrev 2015-10-22 17:03:14 följande:

Kan bara instämma med era " problem"

Skönt å höra att vi inte är ensamma ;) men stackars dig å din mage också!!
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15