• Junilängtan

Gravid efter IVF hösten 15

Jag hoppar in här, nyregistrerad, chockad men självklart superglad över att första IVF tog sig :)

Testade positivt i lördags på ruvardag 13 med en tredagars, oficiell testdag i tisdags. Håller sig det lilla pyret kvar är det beräknad bf 2 juni :)

• Junilängtan

[quote=75821797][quote-nick]Frutopia skrev 2015-10-01 10:15:28 följande:[/quote-nick][/quote]

Vad spännande att vi är så nära :)

Jag har inte heller så mycket känningar, lite mensliknande molvärkar till och från bara. Hoppas (konstig man är) att det kommer lite mer symptom snart! :)

• Junilängtan

Vart har alla här gjort ivf?

Vi gjorde vårt på huddinge och har varit helnöjda, bemötandet där har varit toppen! :)

• Junilängtan
    Gweny skrev 2015-10-01 22:49:41 följande:

Han blev chockad och glad! Jag la en kanelbulle i ugnen och bad honom hämta det jag hade där i....tog en liten stund för honom att koppla "bulle i ugnen" var jättekul.

Haha gud så fyndigt! :D
  • Junilängtan
    Frutopia skrev 2015-10-02 06:59:54 följande:

Vi gjorde också på Huddinge, underbar läkare som var villig och prova vanlig ivf på oss innan ev äggdonation. Och nu sitter jag här med ett pepparkorn med mina gener :) är i 5+0 idag. Hur går det för dig?

Åh vad härligt för er, håller tummarna nu!

Jag är också på 5+0, så vi måste ju ha gjort allt samtidigt? :O har ni återfört färskt eller fryst? :)
  • Junilängtan
    vårblomman skrev 2015-10-02 07:42:40 följande:

Hej!

Jag tänkte också hoppa in i tråden om det går bra. Jag är gravid i v 5+5 med tredje barnet. Mina två första barn är också IVF barn. De kom till på första ET och sedan första FET. Denna gång var det svårare. Har hunnit med två ET varav en ordentlig överstimulering, samt tio FET. Fick ett tidigt missfall förra sommaren, så jag hoppas verkligen att det går bättre denna gång.

Vilken lycka! :) Grattis till nytt plus!
  • Junilängtan
    Frutopia skrev 2015-10-02 13:50:57 följande:

Ja, vi måste ha gjort det, vi gjorde en ET men en tredagars, ÄP 11/9 och återföring 14/9 :) Vi kanske låg och våndades i samma sal, hehe...

Haha ja, exakt samma dagar för allt :) Jag tyckte att alla var helt fantastiska där! När har du fått tid för VUL? :)
  • Junilängtan
    Frutopia skrev 2015-10-02 20:52:15 följande:

Gud vad världen är liten :) min behandlade läkare ville göra vul, så det blir den 20/10. Känns som en evighet...jag håller med att de har varit jättebra, fräscha lokaler och sympatiska läkare och bm. Var detta ditt första ivf? Hur känner du dig? Jag känner faktiskt inte så mkt förutom brösten har växt minst en storlek och ömhet som ökar, gå knappt att kramas :). Enda minus är att de vill att jag kör lutinus fram till vul. De är osäkra på om jag producerar eget progestoron, självklart står man ut för ändamålet, men fräsch känner jag mig inte..förresten heter du Linda?

Åh, jag har inte förrän den 27, känns som en pina att vänta så länge! Helst vill man ju kika varje dag om det var möjligt, men det är väl inte heller så bra, haha.

Japp, detta var första ivf, för dig också? Jag har bara lite molvärk som kommer och går, inget direkt påtagligt :(

Du kan inte ta något blodprov för att se om du procerar progestoron? Fast det kanske är riskfyllt om du måste sluta med lutinus? :( Själv glömde jag helt av att fråga om jag skulle fortsätta mef lutinus eller inte, så jag har inte vågat sluta helt. Tar en tablett om dagen nu tills de är slut :/

Haha jaa, jag heter Linda, du också?
  • Junilängtan
    Gweny skrev 2015-10-02 23:05:43 följande:

Frutopia>> jag måste också fortsätta med lutinus fram till vul. Lagom roligt med allt kladd men vad gör man inte.

I vilkem vecka har ni fått era vul-tider? Jag ska ringa in på måndag och få datum.

Vi har fått tid den 27 och är då i v. 8+4 :)
  • Junilängtan
    Frutopia skrev 2015-10-03 07:58:00 följande:

Jag försökte komma på något par jag sett i väntrummet, Det enda jag minns är att vid insättningen så blev linda uppropad och vi båda svarade :) kan det vara du? Jag ska fråga läkaren om det här med lutinus, om det finns blodprov eller tom tabletter eller nåt. Det är vårt första med så jag letar tecken trots pluss.

Jag ringde till bm efter råd från Huddinge att sätta upp en inskrivningstid efter första ul pga kö. Vi blev därför ombedda att gå på ett hälsoinformation hos dem. Tänk vad sambon vände från en femkrona efter "kursen". Han insåg igår att hand skulle bli pappa, innan har han haft vårt att ta in, så häftigt att se, så nu vill han skrika ut till alla att vi ska ha barn :)

Haha, ja det var vi, vad lustigt! :)

Det ska väl finnas någon form av progesterongel? Vet inte om det är mindre jobbigt eller så?

Har ni fått hälsoinformation genom mvc? Jag har bara gått in på mina vårdkontakter för att ordna tid till bm, har svårt att ta mig tid till telefonsamtal under arbetstid. Gubben här har också svårt att ta in att han förmodligen ska bli pappa (vågar inte jinxa) :)
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15