• Junilängtan

Gravid efter IVF hösten 15

Sälma Riit skrev 2016-04-01 19:53:57 följande:

Ja, det är hon och hon är förlossningsläkare på BB Stockholm :( Men ja, jag är jätteglad att få stöd! Nu kanske jag till och med känner mig så stärkt att jag vågar säga något när vi ses nästa gång. Jag var visst inte den enda som klagat heller.

Är det där du önskar föda också? :(

Om det är fler som klagat borde det väl på något sätt åtgärdas? Prick eller vad som? Låter ju sjukt om denna läkare får fortsätta bete sig på det där sättet!
  • Junilängtan

Vi försöker planera upp sommaren lite, och hade tänkt vara hemma båda två. Är det någon som vet hur det fungerar med de där 10-dagarna ena föräldern kan ta ut? Går det att ta ut dessa som halvdagar eller så och alltså "förlänga" till 20 dagar (alltså bara få betalt för 10 dagar) - kan han ändå vara hemma från jobbet hela dagar (genom att avstå lön då förstås)?

• Junilängtan
    Sälma Riit skrev 2016-04-11 15:02:28 följande:

Någon som börjar få ont i ljumskarna än? För mig strålar det en smärta ner när jag går.

Jag har haft lite småkänningar, som ilningar då och då. Men inget som sitter i särskilt länge. Däremot har jag en del sammandragningar, fast det har jag iofs haft i några veckor :P Men nu kan det då och då kännas lite som mensvärk, kan det vara förvärkar månne? :O
  • Junilängtan
    Sälma Riit skrev 2016-04-11 19:18:01 följande:

Det går över för mig också. Sitter i en stund, ibland längre ibland kortare. Får även en hålliknande känsla längre ner i magen som kan göra hemskt ont och det enda som hjälper då är vila och sitta ner. Hände oturligt nog på Ikea härom veckan och mitt i en dagishämtning. Jobbigt.

Hua, låter inget vidare om det gör så ont! Pratat med din bm om det?

Man börjar förstå att det närmar sig nu, nervöst! :)
  • Junilängtan
    Hoppsan2016 skrev 2016-04-18 13:35:37 följande:

Jag är såååå arg nu. Går på Södra BB nu (Stockholm) och deras förlossnings stängdes 4/4, som egentligen skulle stängas i augusti. Då tänkte vi föda på BB Sophia...som nu stänger 16/5, en månad innan jag ska ha. 

Ringde idag till BB family för att byta dit och Danderyd och får då reda på att ALLA förlossningar i Stockholm är nu fullbokade och det  finns platser i Södertälje. Min yngsta kom på 1,5 timme och vi kommer att vara på norra sidan om stan hela juni och där går inte ekvationen ihop längre. Jag kommer helt enkelt inte hinna till Södertälje.....(måste köra barnen hem innan oxå) Så nu tack vore politiker här som sparar alla pengar de kan planerar jag min förlossning på Danderyds parkering....Hoppas att det inte regnar iaf *ARG*

Nej, fy vad tråkigt att höra!!! Men, hur kan de på rak arm redan säga nej? Är det så många inskrivna där med det beräknade datumet? Det låter ju helt sinnessjukt. Fy fan för politiker! :(
  • Junilängtan
    Hoppsan2016 skrev 2016-04-18 16:28:47 följande:

Det undrar jag med. Det är ju inte så att man bokar tid till frisören direkt. De frågade inte ens om datum, bara vilken månad jag var beräknat. 

Man kan ju tycka att närliggande förlossningar borde ta över efter de som stängt ner - rakt av bara utan krusiduller. Vad jag förstår det som så är det förlossningens uppgift att leta upp plats på annan förlossning om jag skulle ringa nu och det skulle vara fullt. Eller har jag missuppfattat det? :(
  • Junilängtan
    Hoppsan2016 skrev 2016-04-18 17:39:12 följande:

Det är sjukhusets uppgift att göra det...på pappret men så funkar inte det i verkligheten...tyvärr. Eller de gör det enkelt för sig, skickar alla till Gävle eller so en kompis till mig blev skickat till Gotland!!!! Och som sagt, det är fjärde barnet jag väntar och förra förlossning var bara 1,5 timme låg.

Haha, ursäkta för skrattet... Men VA!? Personer boendes i stockholm? Står de för helikoptertransport då? Hmpf... Blir bara mer och mer irriterad på det här landets sjukliga politik :(
  • Junilängtan
    frucgsvensson skrev 2016-04-21 15:34:48 följande:

TUL idag då. Allt såg perfekt ut! :) han väger ca 210"g nu och ligger fortfarande med huvudet neråt och rumpan uppe vid min magsäck typ.

Skönt att allt såg bra ut :)

Fick en bild på näsan och munnen lite underifrån, framifrån. Hoppas bilden hamnar åt rätt nu så ni kan se :)

Kul att få se igen! :) vilken vecka är du i nu?
  • Junilängtan
    Sälma Riit skrev 2016-04-23 08:23:30 följande:

Då har jag varit hos bm, med en vecka lvar på jobbet. Högt blodtryck och fick jobbförbud och kommer att sjukskrivas. Måste till bm varje vecka nu för att kolla havandeskapsförgiftning. Är i v 36 så det är ju ingen större fara men hade ju gärna sluppit det såklart. Samma sak med första barnet men då först i v 39.

Hoppas du slipper havandeskapsförgiftning, håller mina tummar här!

Själv är jag bara sjukskriven på halvtid fram till vecka 37 för sammandragningar, sen gör det inget om ungen kommer, då tycker de att jag kan jobba heltid igen! Eller ja... Läkaren tyckte inte att det var realistiskt att jobba heltid i v. 37 och framåt, men kunde inte sjukskriva pga sammandragningar. Så det får bli en lite tidigarelagd semester :)
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15