Gravid efter IVF hösten 15
Det senaste dygnet har min lilla tjej varit superaktiv. Hon har brutit av sitt mönster... Är det normalt, vet ni det?
Det senaste dygnet har min lilla tjej varit superaktiv. Hon har brutit av sitt mönster... Är det normalt, vet ni det?
Jag är i v 34+6 idag. Vilken är du i nu? Jag kanske har varit för lugn i helgen att hon har reagerat :) nu är man åter på jobbet och i rörelse men hon rör sig ändå ganska mycket än vad hon brukar tycker jag. Skönt att höra att det är så för dig också!
Hittade en lista....
Tecken på förvärkar:
Mensliknande kramper ovanför blygdbenet
Tryck eller ömmande känsla i bäckenet, lår eller ljumske
Molande värk långt ner i ryggen eller tryck över ryggen
Kramp i magen eller diarré
Ökade flytningar
Vattenlik vätska, rosaaktig eller brunaktig flytning eller blod från vaginan.
Ja, verkligen! Jag räknar dock med att gå över. Känns som att det är det vanligaste bland förstföderskor och så vill jag inte bli besviken heller om jag fokuserar för mycket på BF-dagen (6/6).
Barn blir det ju hur som helst, senast 22 juni för min del vad jag förstod från min BM :)
Har inte jag hört om faktiskt. Men hoppas vi slipper gå över!
Som ni säger...börjar bli spännande nu i tråden.
Vad tycker ni tjejer... Ska vi starta ett nytt tråd sen när våra bebisar är ute eller ska vi säga hej då när bebisar är ute eller fortsätta att skriva här?
Låt oss hoppas att det är jag och att jag därmed får en igångsättning. Eller ja, ni andra får gärna springa om mig om ni vill men jag hoppas inte jag behöver vänta en dag till! Mår nu på nivån de första tre månaderna. "kul" Not.
Apropå gå över tiden och ivf så var det förut så att vi bara fick gå över en vecka. I Sthlm kör de nog på det fortfarande.
Jag har också läst det och frågade min barnmorska om det. Hon sa att dom gör ingen skillnad (iaf inte där jag bor) och hon sa också att det blir så exakt att bestämma hur gammalt ett foster är när man gör RUL att det inte "kan" diffa oavsett om man gjort IVF eller inte. Här där jag bor låter dom en inte gå över mer än två veckor, tror att det kan skilja lite här och där..
Har bf om nio dagar imorgon och hoppas verkligen inte att jag (vi) behöver vänta två veckor extra! :)
Jag vågar inte tro på det förrän de ringt om exakt tid. Det kan ju hända att de ringer och säger att det är fullt och att jag får komma på onsdag. Men på min BM som jag träffade idag lät det som att det redan var inskrivet att jag skulle komma imorgon.
Låtsas som inget och bara kommer! Det vore nåt :) Halv elva imorgon ringer de och meddelar tid. Jag hör av mig och berättar hur det blir!