Gravid efter IVF hösten 15
Det var den! Men efter en natt på toa vet jag att det är kräken. Mindes inte att det kändes såhär överjävligt hemskt! Men den ska ju gå över sägs det :)
Det var den! Men efter en natt på toa vet jag att det är kräken. Mindes inte att det kändes såhär överjävligt hemskt! Men den ska ju gå över sägs det :)
Junilängtan>> jo det går bra. Gick in i v.23 idag och full fart i magen varje dag. Får passa på innan det blir trångt i magen.
Jag vet inte om det är något galet med vårat h&m här för här finns då typ ingenting att välja på! Sist jag var där fanns det byxor i manchestertyg eller bara jeans som var skinny. Sen fanns det NÅN tröja, men mest prickiga linnen och t-shirts. Vet inte om det är jag som är kräsen? Jag har dock ett par jeans därifrån som jag gillar, men de börjar bli lite för trång över rumpen nu ;)
Jag har köpt några set med påslakan och örngott och ett lakan än så länge. Fått lite sängkläder från när jag var liten också :)
Det jobbigaste är väl att det behövs olika täcken till spjälsäng och vagn, men borde kanske räcka med en filt i vagnen och sängen mitt i sommaren :)
Riktigt små barn ska inte ha täcken i sängen ens på vintern så det funkar med filt! Ikea har ju billiga och gosiga filtar.
Ang eko-näste så syr min mamma vårt. Du borde kunna hitta någon lokal sömmerska som syr! Det är tydligen inte alltför svårt.
Har inte sytt sedan högstadiet, men lyckades knåpa ihop ett Babynest. Det finns bra beskrivningar på nätet, antingen om du att du syr eller ber någon med kunskaper
Haha alltså... Det är nog dags för mig att skaffa amningsinlägg snart! Imorse märkte jag att det läckt så mycket att det gick en intorkad rännil från det ena bröstet till det andra. Ber om ursäkt om någon är kräsmagad och blir äcklad ;)
ingen fara...jobbar inom vården, så är inte känslig.
herregud, sen när väl mjölken kommit igång rejält, då är man verkligen som en läckande mjölkko.
Jag är orolig åt andra hållet. Kan jag amma? för mina bröst är torra, inte en tillstymmelse av mjölk så långt ögat når :)
De verkar vara olika upplägg hos olika barnmorskor/kommuner. Vi har fått lyssna tre gånger (är i vecka 25). Däremot så har jag inte tagit t.ex järnprov sen hälsosamtalet i vecka 10.
Låg bra då (138) och har inte haft några känningar på yrsel eller trötthet. Men ändå!
Blodsocker och blodtryck är taget två gånger. Vikt en gång.