• Junilängtan

Gravid efter IVF hösten 15

Lutetzia skrev 2015-11-26 23:13:13 följande:

Jag var i v 9+0 när jag gjorde ultraljudet och i dag 9+2. Man vill ju bara att veckorna ska gå snabbare just nu! :) Vilken vecka är du i?

Då måste lillen ha varit lite större och säkert tydligare än när jag gjorde vul :D jag tycker veckorna har gått otroligt snabbt, är redan i 13+0, känns som vulet var för någon vecka sen bara :)
  • Junilängtan
    Frutopia skrev 2015-11-27 16:15:02 följande:

Ja visst är det! Nu blev det verkligt för oss båda :) jag har några lutinus kvar som jag tar slut på på söndag

Haha jag blev helt chockad över att vi kunde se den så tydligt! Fick se inzoomning på armar och ben också, med små fingrar och tår, helt magiskt! :D

Känner du fortfarande oro kring att sluta helt med lutinus?
  • Junilängtan
    Jasmin Karlsson skrev 2015-11-27 16:42:46 följande:

Beställt mammakläder idag! Skulle kolla i affärer men sonen började gråta och skrika och hade inget tålamod så det fick bli att beställa på nätet. Köpte klänningar, linnen och sånt. Allt i mammastorlek. Magen putar redan så det kommer nog behövas. Ännu behövs det inte riktigt, men jag brukar använda rätt lösa kläder. 

Något jag vill tipsa om är att tänka på tiden efter förlossningen! Jag hade inte tänkt så mycket på det, men tänk på att ni nog vill ha bekväma kläder efter förlossningen (man spenderar mycket tid i soffan och sängen!) och att det är bra att ha amningskläder. Tjocka (!) bindor hade jag inte heller tänkt på, så det fick jag skicka maken att köpa, vilket inte var helt lätt. Denna gång får det bli ett "mamma-kit" till mig.

Tack för tipsen! Funkar mammakläder även som bekväma efter-förlossnings-kläder? Får passa på att kika efter kläder idag, är ju ändå black friday :)
  • Junilängtan
    Frutopia skrev 2015-11-28 07:04:40 följande:

Vi var på Huddinge och de var oerhört bra, var förstående och var väldigt givmilda med ulbilder. Alla läkare säger att det inte ska vara någon fara. Och nu när moderkakan tar/tagit över känns det säkrare i mitt huvud iallafall att sluta nu.

Åh så skönt, vad glad jag blir för din skull! :)

Vi var också på huddinge, kommer göra vårt rul där också :)
  • Junilängtan
    Frutopia skrev 2015-11-30 06:45:41 följande:

Tack snälla :) vi ska ditt för rul den 7/1. Hur är det annars? Var lite orolig när du inte var inne här på ett tag

Då har du en dag innan mig! :D Jag mår bara fint, nu nästintill symptomfri. Hur mår du själv? Du hade inte heller så mycket symptom?

Har varit mycket med flytt och jobb den senaste tiden, så har inte haft mycket fritid över till annat, men tack för omtanken :)
  • Junilängtan
    Frutopia skrev 2015-12-01 15:00:56 följande:

Åh mycket som händer på kort tid med andra ord :) hoppas det funkar bra. Jag har varit symptomfri vilket har både varit jätteskönt och läskigt då jag inte haft kvitto på att set gått bra (efter kub) släppte oron helt nästan. Blev det en stor omställning med både flytt och jobb? Vart gick flytten?

Jovars, har varit en del strul med badrum bland annat (vi står halvt utan badrum nu), men annars är det ju perfekt, ett extra sovrum till den lille så småningom :) Jobbet är detsamma men lite längre ressträcka :) kan skicka pm om ny ort :)
  • Junilängtan

Idag köpte vi de allra första bebiskläderna, åh så underbart det kändes! Så puttiga och söta! Vill att tiden ska springa fram nu :D

• Junilängtan
    Frutopia skrev 2015-12-07 18:42:31 följande:

Åh, mysigt! Jag har köpt en body till pappan som visar vart ben och armar ska in med texten du klarar det farsan :) det får bli en julklapp. Sen har jag gått och suktat på så mycket men inte köpt än. För övrigt börjar det synas rejält på mig! Hua hur kommer jag se ut om några månader :)

Haha men gud va kul! Kanske är något att köpa för gubben här hemma, han oroar sig nästan mest för att klä på barnet! Haha, sånna bekymmer!

Det börjar synas på mig med, fick ett grattis i måndags av städerskan på jobbet (trots att jag inte berättat). Plus att ett barn frågade "Har du en bebis i maaaagen?".
  • Junilängtan
    Gweny skrev 2015-12-08 10:37:35 följande:

Har ni tänkt något på namn?

Vi har 3 tjejnamn vi gillar, men svårare med killnamn..

Vi tycker det är jättesvårt med både tjej- och killnamn. Har inte ens börjat diskutera det riktigt än :/

Angående barnvagn så bestämde jag mig redan i v. 4, haha. Jag är en såndär som vill ha så lite plast och så mycket ekologiskt som möjligt och har hittat en (1!) ekologisk vagn. Kostar lite extra men det är det värt för mig :)
  • Junilängtan
    CarMa skrev 2015-12-09 10:02:25 följande:

Vad är det för ekologisk barnvagn?

Den är från märket Naturkind, finns dessvärre bara att köpa på nätet, så det går ju inte att provköra den innan tråkigt nog :(
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15