Gravid efter IVF hösten 15
Jag var i v 9+0 när jag gjorde ultraljudet och i dag 9+2. Man vill ju bara att veckorna ska gå snabbare just nu! :) Vilken vecka är du i?
Jag var i v 9+0 när jag gjorde ultraljudet och i dag 9+2. Man vill ju bara att veckorna ska gå snabbare just nu! :) Vilken vecka är du i?
Ja visst är det! Nu blev det verkligt för oss båda :) jag har några lutinus kvar som jag tar slut på på söndag
Beställt mammakläder idag! Skulle kolla i affärer men sonen började gråta och skrika och hade inget tålamod så det fick bli att beställa på nätet. Köpte klänningar, linnen och sånt. Allt i mammastorlek. Magen putar redan så det kommer nog behövas. Ännu behövs det inte riktigt, men jag brukar använda rätt lösa kläder.
Något jag vill tipsa om är att tänka på tiden efter förlossningen! Jag hade inte tänkt så mycket på det, men tänk på att ni nog vill ha bekväma kläder efter förlossningen (man spenderar mycket tid i soffan och sängen!) och att det är bra att ha amningskläder. Tjocka (!) bindor hade jag inte heller tänkt på, så det fick jag skicka maken att köpa, vilket inte var helt lätt. Denna gång får det bli ett "mamma-kit" till mig.
Vi var på Huddinge och de var oerhört bra, var förstående och var väldigt givmilda med ulbilder. Alla läkare säger att det inte ska vara någon fara. Och nu när moderkakan tar/tagit över känns det säkrare i mitt huvud iallafall att sluta nu.
Tack snälla :) vi ska ditt för rul den 7/1. Hur är det annars? Var lite orolig när du inte var inne här på ett tag
Åh mycket som händer på kort tid med andra ord :) hoppas det funkar bra. Jag har varit symptomfri vilket har både varit jätteskönt och läskigt då jag inte haft kvitto på att set gått bra (efter kub) släppte oron helt nästan. Blev det en stor omställning med både flytt och jobb? Vart gick flytten?
Idag köpte vi de allra första bebiskläderna, åh så underbart det kändes! Så puttiga och söta! Vill att tiden ska springa fram nu :D
Åh, mysigt! Jag har köpt en body till pappan som visar vart ben och armar ska in med texten du klarar det farsan :) det får bli en julklapp. Sen har jag gått och suktat på så mycket men inte köpt än. För övrigt börjar det synas rejält på mig! Hua hur kommer jag se ut om några månader :)
Har ni tänkt något på namn?
Vi har 3 tjejnamn vi gillar, men svårare med killnamn..
Vad är det för ekologisk barnvagn?