• Junilängtan

Gravid efter IVF hösten 15

Frutopia skrev 2015-10-16 13:44:10 följande:

Idag var ingen bra dag. Nu efter lunch och en snabb promenad fick jag sådana smärtor, håller i sig några sekunder åt gången bara men det får min mage att blåsa upp sig så jag ser ut att vara i 5:e. Var på toa men inget blod, fast ev blod kanske inte kommer så snabbt.

Fan vad jobbigt det är när man inte vet om allt är bra eller inte. Jag kommer vara konstant orolig och rädd genom hela graviditeten tror jag...

Ikväll ska jag på Henrik Fexeus, men känner inte alls för det. Känns som sällskapet kommer tycka att jag är lite larvig för magont, men jag kommer inte kunna slappna av direkt..

Vill bara hem o sova....

Hur är er fredag? :)

Åh, stackare! Håller tummarna för dig, men det är säkert bara växtvärkar! Du får snart se er lille krabat där inne! :)

Har också tänkt mycket på oron man känner inför att något kanske inte skulle vara okej. Men ptja, oron kommer nog aldrig släppa, kanske till och med bli värre när barnet väl är ute. Kan inte ens tänka mig hur jag kommer bli som mamma till en tonåring ;)

Vi kanske helt enkelt är oroliga under graviditeten för att förbereda oss på att ständigt vara oroliga? Haha
  • Junilängtan
    Frutopia skrev 2015-10-20 16:11:57 följande:

Åh vilken sten som släpptes nu. Har precis gjort vul och har sett ett lite hjärta fladdra. Tänk att man har en liten bild på vårt barn på kylskåpet!! Trodde aldrig jag skulle få uppleva det.

Jag blev även framflyttad en dag, 7+5 har det någon betydelse, nån som vet?

Åh, vad kul! :D

Gaah, en vecka kvar tills mitt VUL!
  • Junilängtan

Kom precis hem från mitt VUL, allt såg toppen ut, en liten sprattlande krabat med tickande hjärta. Beräknad den 2 juni! :D

Välkommen alla nya och grattis!

• Junilängtan
    Frutopia skrev 2015-10-27 10:19:56 följande:

Jag börjar få lite ångest. Nu har jag tyvärr läst att det börjar bli kritiskt när moderkakan ska ta över och nu är det stor risk för missfall v9-12. Jag börjar tvivla på min kropp och dess förmåga. Om jag inte kunna producera hormoner från äggstockarna , hur kan min kropp nu hjälpa mitt barn med allt den behöver? Progestoron till exempel. Läkaren sa att äggstockar slutar producera hormonet den här veckan typ, sen tar moderkakan över? Hur ska min kropp och moderkaka hantera det nu om mina äggstockar inte klarade det? Jag vågar helt enkelt inte sluta nu med vaggisarna... Usch vad jag är rädd för min kropp just nu, fan att jag läste det där...

Jag håller alla mina tummar och tår för att det ska gå vägen för er! Din kropp har ju hållt kvar graviditeten så här länge, då borde den ju faktiskt klara av att hålla kvar den i cirka sju månader till :) du har ju snart klarat av en fjärdedel av graviditeten! :)
  • Junilängtan
    frucgsvensson skrev 2015-10-28 10:59:39 följande:

Kunde ni lyssna på hjärtat? Vi kunde inte få fram något ljud, men såg hur det dunkade på.

Nej, vi fick bara se :) Går det att höra hjärtljuden så här tidigt?

Skönt att ni också fick se ett dunkande hjärta :) När är ni beräknade?
  • Junilängtan
    frucgsvensson skrev 2015-10-28 21:35:43 följande:

Har sett flera som kunnat höra, men det kanske inte hör till vanligheten. Huvudsaken att man såg att det dunkade. Vi fick se både vanligt i ultraljudet men även i färg, att hjärtat var i färg så man såg tydligare.

Jag är i vecka 9.

Jahaa, åh vad häftigt! :) Vi fick bara se vanligt ultraljud, så visade hon gulsäcken och äggstockarna också :)
  • Junilängtan
    hatten skrev 2015-10-29 07:13:00 följande:

Vi fick höra hjärtat i 7+1, tror det kan vara olika hur livmodern ligger?

Ja så är det säkert :) Haha jag var tvungen att gå iväg för att kissa, gick tydligen inte att se annars.
  • Junilängtan
    Gweny skrev 2015-11-03 15:15:08 följande:

Hej, vet inte om ni kommer ihåg mig, men jag hoppade ur gruppen pga av mf, MEN det visade sig att det inte var ett mf när vi var på vul, dem såg en hinnsäck kvar och efter yttligare 2 vul, det senaste idag, så ser allt bra ut och hjärtat slog så fint!

känns helt ofattbart!!

Är i v. 8+2.  så nu avslutades vi från SU och får vända oss till MVC i stan istället.

Ååh, fick rysningar i hela kroppen! Grattis!!! :D
  • Junilängtan
    moel skrev 2015-11-24 12:44:54 följande:

Hej

Jag plussade den 20/11 efter ha försökt i 2,5år.. Förhoppningsvis så stannar "klutten" kvar. Det är min första gång som gravid och jag har redan börjat må lite illa av och till under dagarna. Men jag försöker se det som ett gott tecken på att det fungerar som det ska. Vi ska på vårat första UL den 14/12 och se hjärtslagen är så lycklig går runt i ett vakuum hela tiden. Äntligen är den på plats! 

Grattis och välkommen! :D Vi lyckades efter två års aktiva försök, visst är det en härlig känsla? :D
  • Junilängtan
    Lutetzia skrev 2015-11-24 15:40:25 följande:

Har gjort VUL idag och fick se en pigg liten räka där inne som sprattlade runt! Allting såg normalt ut och jag känner att jag kan pusta ut lite grann i alla fall. 

Åh vad underbart! :) Vilken vecka är du i?
    Frutopia skrev 2015-11-26 17:31:43 följande:

Gjorde kub idag. Så skönt att se en sprattlande lite filur :) nu är det verkligen en lite knodd därinne.

Gjorde också kub nu i veckan, så magiskt att se! Och jisses vad man såg att den lilla ärtan växt efter vul :D

Hur känns det för dig nu? Har du slutat med lutinus helt?
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15