• Junilängtan

Gravid efter IVF hösten 15

Jasmin Karlsson skrev 2016-05-06 15:50:00 följande:

Gaah! Värkarna avtog. Nu är det bara som förvärkar ibland oregelbundet och lite molvärk/ryggont.

Åh, typiskt! De kanske kommer igång igen i helgen :) Var du in till förlossningen och kollade?
    Hoppsan2016 skrev 2016-05-06 13:18:34 följande:

Vad spännande!!!' Fler bebisar i tråden!!!

Hur går det för er och hur mår ni? :D
  • Junilängtan
    Jasmin Karlsson skrev 2016-05-06 17:38:16 följande:

Nä ringde aldrig. Väntade på att kunna börja klocka värkarna men de blev aldrig tillräckligt starka och långa och sen ebbade det bara ut. Nu måste det vara bara några dagar kvar max!

Håller tummarna för det! :) Du får köra lite igångsättningsdans annars ;)
  • Junilängtan
    Jasmin Karlsson skrev 2016-05-09 17:07:00 följande:

Nähäpp... Händer inget. Nu är det bara en del oregelbundna förvärkar. Vill ha bebis nu! Oroar mig så mycket för bebisen så fort jag inte känner rörelser... Har världens halsbränna, den typen av smärta är värre än värkar! Köpte nya tabletter mot det idag och det hjälper ju en del. Oerhört trött och nu kom värmen också...

Jag förstår dig verkligen, hoppas det kommer igång ordentligt för dig snart! Känner också efter efter rörelser hela tiden, han är inte (och har inte varit) direkt superlivlig, måste i princip lägga handen på magen för att kunna känna rörelser överhuvudtaget :P

Värmen har verkligen gjort sitt alltså! Supersvullen, supersvettig och supertrött!

Håller tummarna för dig sälma att du slipper!

För dig också gweny, är det också extrakoll för havandeskapsförgiftning?
  • Junilängtan
    Gweny skrev 2016-05-09 17:47:47 följande:

Jasmin>> uch så drygt då! Värmen gör det tufft också. Mina fötter och fingrar svullnar lätt. Har lite tufft av värme i vanliga fall med.

Junilängtan>> håller med dig.. Superjobbigt med det mesta...svullnad, trötthet av värmen.

Ska dit extra för har fått högt blodtryck(inte haft innan) och se hur bebis ligger...var i tvärläge sist!

Inte visat något i urinen än...så hoppas på bra besked imorgon!

Hoppas det bara var något tillfälligt och bebben har vänt sig!
  • Junilängtan
    Sälma Riit skrev 2016-05-09 19:28:26 följande:

Det är ibland högt blodtryck. Nu såg allt bra ut, men måste tillbaka på torsdag. Fick tom göra ultraljud! Men nu kan man ju inte se så mycket längre. Hen har iaf en stor mage vet vi :)

En sak som är positivt med det hela är att jag nu är i rullorna på BB. För en höggravid stockholmare är det guld värt!

Vad skönt för dig! Betyder det att du har en garanterad plats? :)
  • Junilängtan
    Sälma Riit skrev 2016-05-09 23:21:10 följande:

Nja inte om det sätter igång sig själv. Då kan det ju vara fullt. Men förtur iaf :)

Aah okej, får hoppas att det blir till det bästa då ;)
  • Junilängtan
    Jasmin Karlsson skrev 2016-05-10 16:13:55 följande:

Nu har min dotter kommit! Värkar igår kväll och plötsligt massa blod, åkte då in direkt. Då öppen 6 cm, vidare till förlossning. Värkar som inte var så farliga men tilltog i styrka. Lustgas. Efter ett tag ryggbedövning, bästa beslutet! Kunde slappna av och till och med slumra till medan kroppen jobbade. Det tog bort lite av krystvärkarna så fick värlstimulerande dropp. Det sista gjorde ooooont! Ut kom en stark och fin tjej på knappt 3 kg (v 38+1), 9 tim efter att värkarna började. Moderkakorna och tvillingen kom sen också, väldigt mycket absorberad var hon. Nu vilar vi på BB. Är så lättad nu. :)

Åh, stort grattis Jasmin! :D Skönt att allt gick bra!

Beklagar än en gång för förlusten av tvillingen dock <3
  • Junilängtan

Så underbart att se att det går framåt, två födda redan - det ger en verkligen hopp/framtidstro om att detta inte är ett evighetstillstånd (som det känns som nu) ;)

• Junilängtan
    Hoppsan2016 skrev 2016-05-15 12:48:37 följande:

Hallå där. Vi är hemma sen i måndags och får nu hemmavård. Sköterska kommer att komma till oss 2-3 gånger/v för att väga, kolla hur det går osv. Supertrevlig sköterska som jag kommer bra överens. Havanna växer, och väger nu över 2400 gr. Hon var 2350 när hon föddes och gick ner sen till 2268, så det känns superbra. Fortfarande sondmatning som gäller, men vi kämpar med amningen varje dag. Ibland suger hon 4-5 gånger och det är stort för henne nu. Jag pumpar hela tiden så hon äter bara min mjölk nu. Annars är hon bara liten och söt =) Ser ut som en docka haha.

Syskonen älskar henne och slås om att hålla i henne och byta blöjor...Hoppas att det fortsätter så haha

Vad kul att så många är nära målet nu....

Vad underbart att allt går bra! Och kul att syskonen är så engagerade :)
  • Junilängtan
    Sälma Riit skrev 2016-05-15 16:02:40 följande:

Det blir igångsättning på tisdag! Så lättad nu.

Åh vad spännande! Och framförallt - skönt för dig! :D då väntar vi oss en rolig uppdatering från dig inom de närmsta dagarna ;)
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15