• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • nittondemars
    Jasmin Karlsson skrev 2015-10-14 11:32:01 följande:

V 9 (8+3). Var på ultraljud idag (var inte vul som jag trodde det skulle vara). De såg 2 fina foster med tickande hjärtan. Känner mig lättad över att det inte är 3, som de tyckte att de såg på gynakuten för 2 veckor sedan.

Mår som en smält marshmallow, orkeslös... Men glad att bebisarna mår bra såklart.

Grattis! Vad härligt att de små utvecklas fint, och vad skönt det måste vara att fått se dem igen.

Jag ska till kliniken på ul 3/10 (känns som evigheter dit) Då är jag också exakt på 8+3. Var helt inställd på att det var vul, men det kanske det inte är..?!
  • No Ka Oi
    Jasmin Karlsson skrev 2015-10-14 11:32:01 följande:

V 9 (8+3). Var på ultraljud idag (var inte vul som jag trodde det skulle vara). De såg 2 fina foster med tickande hjärtan. Känner mig lättad över att det inte är 3, som de tyckte att de såg på gynakuten för 2 veckor sedan.

Mår som en smält marshmallow, orkeslös... Men glad att bebisarna mår bra såklart.

Grattis Jasmin!

Jag trodde inte det gick att göra UL så tidigt, men där ser man.
  • CarMa

Om man testar positivt efter IVF erbjuder kliniken ultraljud i v9 i vår kommun.

• ettplusettlikamednoll

Grattis Jasmin!! Vad härligt att se!

Vi ska på vårt tidiga vul i morgon!  Kommer inte sova mycket inatt... Önskar man kunde spola fram tiden lite så vi vet om det finns något levande..

• ettplusettlikamednoll
    frucgsvensson skrev 2015-10-14 16:41:17 följande:

Och vi ska inte gå förrän om två veckor..långt dit!

Ja väntan är olidlig!   Det har varit tre riktigt jäkla sega veckor från att jag bokade tiden fram tills i morgon, det kan man lugnt säga!

Hur känner du (och ev partner?) inför ultraljudet? Är ni lugna och positiva? Eller snarare nerviga?
  • frucgsvensson
    ettplusettlikamednoll skrev 2015-10-14 17:00:34 följande:

Ja väntan är olidlig!   Det har varit tre riktigt jäkla sega veckor från att jag bokade tiden fram tills i morgon, det kan man lugnt säga!

Hur känner du (och ev partner?) inför ultraljudet? Är ni lugna och positiva? Eller snarare nerviga?

Vi vill såklart veta att allt ser bra ut eftersom jag mår så otroligt bra och knappt har några symptom! Lan skulle kunna tro att jag bara inte har mens i stort sett.

Klart att vi är nerviga. Har tänkt på det flera gånger att jag kommer blunda till min man sett om hjärtat slår eller så..är rädd att det ska slå DÅ men inte senare.. Man har ju läst så mkt skräckhistorier att det är sjukt (inte nu längre dock)

Hur känner ni då? :)
  • frucgsvensson
    CarMa skrev 2015-10-14 17:11:12 följande:

Hur mår alla ni gravida?

Jag mår bra bortsett från att jag är förkyld. Annars har jag inga som helst symptom typ. Känns märkligt! Och oroligt förstås.
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15