• Sookie85

Gravid efter IVF hösten 15

Beklagar Gweny...

Fick veta idag att jag ska sluta med Lutinus då jag producerar eget nu, vanligast att kvinnor över 40 år ska fortsätta sa dom till mig. Ska dock få intrapilid-dropp i veckan.

Skönt att slippa gegget och trosskydd men blir ju lite orolig att den egna kroppen ska fixa det nu... Nån mer som fått order om att sluta med Lutinus? Och gjort det?

• Sookie85

Enögt alla appar är du då i v 5 fast enligt barnmorskor har du inte gått 5 fulla veckor än, krångligt värre.... Jag går in i v 6 imorgon fast egentligen v 5+1 :)

• Sookie85

Min barnmorska sa att det inte alltid behöver vara rejäla sparkar utan lite fladder och rörelser är också bra, de kan vara trötta och sega som vi är vissa dagar. Hoppas allt går bra för dig.

• Sookie85

Jag ska också på Tul imorgon (v 32+1), har man gjort ivf ska man få göra detta ultraljud då bebisen kan vara minde än vid en normal befruktning.

Min bm sa dock att de upptäckt att bebisarna är lika stora som andra barn och att detta Tul för ivf-patienter kommer försvinna. Men det ska bli kul att se bebisen igen :)

• Sookie85

Grattis till tjejen :)

Själv har jag bf 7/6 men hoppas på 6/6 så man alltid är ledig på bebisens födelsedag :)

• Sookie85

Har en fråga om förvärkar:

Igår kväll hade jag jätte ont först i ryggslutet som varade över 1 timme, kändes som mensvärk fast mkt värre och det höll i sig hela tiden. Sen släppte det men kom tillbaka efter nån timme och då hade jag stark mensvärk i 20 min men nere i magen, kommer som kramper fast de håller i sig.

är detta förvärkar?? Idag mår jag bra igen....

• Sookie85

Ja mitt första barn, så vet inte riktigt hur allt fungerar. Fick dessa värkar inatt igen i ca 20 min, tog alvedon och kunde somna om. Segt om det ska hålla på i flera veckor :(

• Sookie85

Pratade nyss med min bm ang. den kraftiga mensvärken jag haft som varat allt från 20 min upp till en timme. Detta var förvärkar och de kan starta i ryggslutet och sen fortsätta till magen vilket det gjort för mig. Kroppen gör sig redo för en förlossning men det kan ta allt från dagar till veckor. Alvedon, massage och en varm dusch kan hjälpa.... Nått är på G iaf :)

Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15