• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • Junilängtan

Vad tiden går långsamt nu, vill bara komma in och se att lilla pyret lever. Känns som 2,5 vecka är en evighet! :(

Någon annan som kännt sig extra klumpig/klantig? Min klumpighet har till och med fått mig sjukskriven den här veckan, efter ett litet missöde med sovrumsdörren, haha!

• No Ka Oi
    Junilängtan skrev 2015-10-08 13:08:25 följande:

Vad tiden går långsamt nu, vill bara komma in och se att lilla pyret lever. Känns som 2,5 vecka är en evighet! :(

Någon annan som kännt sig extra klumpig/klantig? Min klumpighet har till och med fått mig sjukskriven den här veckan, efter ett litet missöde med sovrumsdörren, haha!

Nu har jag inte känt det än men i tidigare grav så var jag väldigt fumlig. Att ta en penna innebar oftast att den flög iväg. Jag tappade saker och hade mig. Iofs mindre saker än sovrumsdörrar Förvånad Skrattande men jag tror jag fattar vad du menar.
  • Junilängtan
    No Ka Oi skrev 2015-10-08 14:56:57 följande:

Nu har jag inte känt det än men i tidigare grav så var jag väldigt fumlig. Att ta en penna innebar oftast att den flög iväg. Jag tappade saker och hade mig. Iofs mindre saker än sovrumsdörrar   men jag tror jag fattar vad du menar.

Haha vad skönt att höra att man inte är ensam ;)
  • TwinkyIVF

Åh jag är i samma sist! Plussade i onsdags på rd 7 starkt! Men ska ringa vår klinik på onsdag och boka till för UL.

Tiden kunde inte gå mer sakta!

Junilängtan skrev 2015-10-08 13:08:25 följande:

• Jasmin Karlsson

Åhh vill bara gå och lägga mig under täcket och ligga där en månad. Nu är jag inte bara illamående och trött utan också superförkyld. Kan knappt andas, ingen matlust, hostar så att det kommer kräkreflexer... Det jobbigaste är att behöva jobba när man mår såhär. Om jag sjukskriver mig blir det så stort problem på jobbet, för det finns inte så mycket annan personal som kan jobba istället. Ska jobba två dagar till nu, sen ledig i tre dagar och då blir det först besök hos BM och sen vul, det är det jag ser fram emot nu.

• frucgsvensson

Nu kan även jag relatera till det fumliga..tappade en hel medicinkopp med medicin på golvet imorse.. Fick gå ner på knä och leta tabletter.

• No Ka Oi

Idag har jag inte mått nåt vidare. Illamående. Trött. Yr. Först nu jag börjar vakna till.

Maken var på väg att ge mig en Bacardi Breezer! Lite svårt att vänja sig... Vi pratar inte om grav heller. Han vill invänta VUL. En vecka kvar tills dess. Längtar!

• Junilängtan
    Jasmin Karlsson skrev 2015-10-10 08:39:03 följande:

Åhh vill bara gå och lägga mig under täcket och ligga där en månad. Nu är jag inte bara illamående och trött utan också superförkyld. Kan knappt andas, ingen matlust, hostar så att det kommer kräkreflexer... Det jobbigaste är att behöva jobba när man mår såhär. Om jag sjukskriver mig blir det så stort problem på jobbet, för det finns inte så mycket annan personal som kan jobba istället. Ska jobba två dagar till nu, sen ledig i tre dagar och då blir det först besök hos BM och sen vul, det är det jag ser fram emot nu.

Fy, stackare! Låter inte alls något vidare :( om jag får inflika med vad jag tycker så tycker jag att du ska vara hemma, jag är själv sådan som helst ska vara dödssjuk för att vara hemma från jobbet egentligen, men det är ju ingen som tackar dig för det. Nu har du ju dessutom en till att rå om där inne ;)
  • Jasmin Karlsson
    Junilängtan skrev 2015-10-10 18:09:30 följande:
    Fy, stackare! Låter inte alls något vidare :( om jag får inflika med vad jag tycker så tycker jag att du ska vara hemma, jag är själv sådan som helst ska vara dödssjuk för att vara hemma från jobbet egentligen, men det är ju ingen som tackar dig för det. Nu har du ju dessutom en till att rå om där inne ;)
    Tack. Jag mådde pyton idag på jobbet (kräktes också) så jag sjukskrev mig till imorgon. Har legat i sängen hela kvällen och kollat på film och maken köpte hem pizza :). Imorgon ska jag bara viiiila.
  • missmissis
    Jasmin Karlsson skrev 2015-10-10 08:39:03 följande:

Säger samma sak. Ibland måste man tänka på sig själv. Varit sjukskriven i en vecka där jag blev "vanligt" sjuk också. Blev såå paff när dr sa till mig: du ska vila och ta hand om dig själv nu. Ingen stress. I efterhand vill jag knäböja framför henne. Vilket hjärta och medkänsla. Allt sköljde över mig när jag kom hem. Kunde inte äta, bara hulka och kräkas och ligga så still som möjligt. Denna vecka har jag bara vilat och sovit. Ibland inte kunnat hämta på förskolan pga illamående men min man är en klippa.

Det är inte värt att riskera ngt. För vems skull? Jobbet? De måste klara sig eller ta in annan. Jag hade jättedåligt samvete men har släppt det mer nu. Detta är min sista chans och insatsen är så galet hög så mår jag dåligt är jag hemma.

Trodde också jag hade två som du men det var bara en fick vi se på Vul.

Lycka till!
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15