• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • Junilängtan
    Gweny skrev 2015-10-05 12:48:55 följande:

Jag får tyvärr lämna er nu.Fått tidigt mf och sorgen är total.

Ska ha samtal med vår IVF-läkare nästa vecka, se hur allt blir.

Lycka till på er väg!

Åh nej, beklagar! ????
  • ettplusettlikamednoll
    Gweny skrev 2015-10-05 12:48:55 följande:

Jag får tyvärr lämna er nu.Fått tidigt mf och sorgen är total.

Ska ha samtal med vår IVF-läkare nästa vecka, se hur allt blir.

Lycka till på er väg!

Så himla ledsamt... 

Önskar er all lycka och framgång med er fortsatta resa..
  • nittondemars

Igår eftermiddag kunde jag inte hålla mig längre och tog ett grav test (ruvardag 9). Det var ett PLUS !!! :) Så nu kan vi äntligen börja hoppas på en liten juni- bebis <3

Jag har inte känt av några grav symptom ännu. Alla här inne verkar ha en massa symptom... Jag har haft hicka tre dagar i rad, vilket jag aldrig annars har. Men aldrig hört talas om det som graviditetssymptom... ;)

• frucgsvensson
    nittondemars skrev 2015-10-06 20:39:38 följande:

Igår eftermiddag kunde jag inte hålla mig längre och tog ett grav test (ruvardag 9). Det var ett PLUS !!! :) Så nu kan vi äntligen börja hoppas på en liten juni- bebis <3

Jag har inte känt av några grav symptom ännu. Alla här inne verkar ha en massa symptom... Jag har haft hicka tre dagar i rad, vilket jag aldrig annars har. Men aldrig hört talas om det som graviditetssymptom... ;)

Kan lugna dig med att säga att jag inte heller hade så mkt symptom när jag var på ruvardag 9 ;)

Jag förväntar mig dock MER nu när jag ör i vecka 6. De allra flesta verkar ju börja må ordentligt illa då osv, men inte än :)
  • nittondemars
    frucgsvensson skrev 2015-10-06 20:42:58 följande:

Kan lugna dig med att säga att jag inte heller hade så mkt symptom när jag var på ruvardag 9 ;)

Jag förväntar mig dock MER nu när jag ör i vecka 6. De allra flesta verkar ju börja må ordentligt illa då osv, men inte än :)

Jag är väl inte orolig för det egentligen. Men nåt litet bevis på allt som händer i kroppen skulle kännas bra. Lite ömmande bröst, stickningar i magen eller så. Får helt enkelt ta ett nytt test om jag vill ha bevis ;)

Blir lite förvirrad över det här med dagar och veckor. Om jag är i v4+2, så är jag i vecka 5 därför att femte veckan är påbörjad?!
  • Sookie85

Enögt alla appar är du då i v 5 fast enligt barnmorskor har du inte gått 5 fulla veckor än, krångligt värre.... Jag går in i v 6 imorgon fast egentligen v 5+1 :)

• frucgsvensson
    nittondemars skrev 2015-10-06 21:09:18 följande:

Jag är väl inte orolig för det egentligen. Men nåt litet bevis på allt som händer i kroppen skulle kännas bra. Lite ömmande bröst, stickningar i magen eller så. Får helt enkelt ta ett nytt test om jag vill ha bevis ;)

Blir lite förvirrad över det här med dagar och veckor. Om jag är i v4+2, så är jag i vecka 5 därför att femte veckan är påbörjad?!

Hm..redan vecka 5? När hade du äggplock? För en vecka sedan skulle jag varit på ruvardag 13 och då i vecka 5 (4+0) Du var på rd9 va? Kan ju stämma förstås :)

Om du är i vecka 4+2 så har du gått fyra hela veckor och två dagar, alltså är två dagar in på vecka 5.
  • frucgsvensson

Kom på att jag faktiskt ringde till kliniken och bad dom räkna ut veckan, och det stämde inte överens med det jag slagit in i en sån där app. Blev tillbakaflyttad några dagar.

• No Ka Oi

Nittondemars, grattis och välkommen hit!

Idag är det min tur att noja upp mig över minskande symptom. Brösten har inte varit lika svullna och gjort ont idag. Flytningen jag har haft hela tiden har avtagit. Jag fryser dock fortfarande. Det har jag inte gjort vid tidigare grav.

Dagarna sniglar sig fram. Jag är i vecka 6 dvs 5+5. Det är snurrigt med hur veckorna ska räknas. Jag funderade på det där med appar som visar fel. Har för mig att i USA räknar dom veckorna annorlunda. Det kanske är det som ställer till det.

Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15