• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • frucgsvensson

Åh fick nyss rejält ont i magen. Det nöp till ordentligt, under en lång stund. Liknar den smärtan man får då det vrider om i magen, fast medmer nålade känsla. Åh vad rädd jag är att det är missfall på gång!!

• Gweny
    frucgsvensson skrev 2015-10-02 17:54:25 följande:

Åh fick nyss rejält ont i magen. Det nöp till ordentligt, under en lång stund. Liknar den smärtan man får då det vrider om i magen, fast medmer nålade känsla. Åh vad rädd jag är att det är missfall på gång!!

förstår du blir nojig!

Får tro det är livmodern som växer och det drar i ligamenten#
  • Junilängtan
    Frutopia skrev 2015-10-02 13:50:57 följande:

Ja, vi måste ha gjort det, vi gjorde en ET men en tredagars, ÄP 11/9 och återföring 14/9 :) Vi kanske låg och våndades i samma sal, hehe...

Haha ja, exakt samma dagar för allt :) Jag tyckte att alla var helt fantastiska där! När har du fått tid för VUL? :)
  • Frutopia
    Junilängtan skrev 2015-10-02 19:29:21 följande:

Haha ja, exakt samma dagar för allt :) Jag tyckte att alla var helt fantastiska där! När har du fått tid för VUL? :)

Gud vad världen är liten :) min behandlade läkare ville göra vul, så det blir den 20/10. Känns som en evighet...jag håller med att de har varit jättebra, fräscha lokaler och sympatiska läkare och bm. Var detta ditt första ivf? Hur känner du dig? Jag känner faktiskt inte så mkt förutom brösten har växt minst en storlek och ömhet som ökar, gå knappt att kramas :). Enda minus är att de vill att jag kör lutinus fram till vul. De är osäkra på om jag producerar eget progestoron, självklart står man ut för ändamålet, men fräsch känner jag mig inte..förresten heter du Linda?
  • Gweny

Frutopia>> jag måste också fortsätta med lutinus fram till vul. Lagom roligt med allt kladd men vad gör man inte.

I vilkem vecka har ni fått era vul-tider? Jag ska ringa in på måndag och få datum.

• Junilängtan
    Frutopia skrev 2015-10-02 20:52:15 följande:

Gud vad världen är liten :) min behandlade läkare ville göra vul, så det blir den 20/10. Känns som en evighet...jag håller med att de har varit jättebra, fräscha lokaler och sympatiska läkare och bm. Var detta ditt första ivf? Hur känner du dig? Jag känner faktiskt inte så mkt förutom brösten har växt minst en storlek och ömhet som ökar, gå knappt att kramas :). Enda minus är att de vill att jag kör lutinus fram till vul. De är osäkra på om jag producerar eget progestoron, självklart står man ut för ändamålet, men fräsch känner jag mig inte..förresten heter du Linda?

Åh, jag har inte förrän den 27, känns som en pina att vänta så länge! Helst vill man ju kika varje dag om det var möjligt, men det är väl inte heller så bra, haha.

Japp, detta var första ivf, för dig också? Jag har bara lite molvärk som kommer och går, inget direkt påtagligt :(

Du kan inte ta något blodprov för att se om du procerar progestoron? Fast det kanske är riskfyllt om du måste sluta med lutinus? :( Själv glömde jag helt av att fråga om jag skulle fortsätta mef lutinus eller inte, så jag har inte vågat sluta helt. Tar en tablett om dagen nu tills de är slut :/

Haha jaa, jag heter Linda, du också?
  • Junilängtan
    Gweny skrev 2015-10-02 23:05:43 följande:

Frutopia>> jag måste också fortsätta med lutinus fram till vul. Lagom roligt med allt kladd men vad gör man inte.

I vilkem vecka har ni fått era vul-tider? Jag ska ringa in på måndag och få datum.

Vi har fått tid den 27 och är då i v. 8+4 :)
  • ettplusettlikamednoll
    ÖnskaTroHoppas skrev 2015-10-02 10:12:51 följande:

Lättnad - so far, so good! UL idag (v 8+2) och allt såg bra ut, hjärtat slog så fint! Tänk om det blir ett syskon till slut...

Lycka till till övriga som snart ska på UL! Trevlig helg!

Vad underbart!! Sa dom något till dig om hur stor chansen är för födsel nu när ni sett hjärtat slå?

Vi ska på ultraljud runt den 14 oktober.  Sitter som på nålar tills dess.
    Har redan varit på inskrivningssamtal hos barnmorskan.. Kändes sjukt tidigt.. men :)
  • missmissis

Hej igen. Grattis till alla nya och er som sett pricken på Vul!

Blev sjukskriven i torsdags då jag är så sjukt illamående. Mer förgiftad faktiskt. Efter jobbet kan jag inget annat än ligga ner och hulka/kräkas. Min dotter har varit så orolig. Tur jag har en man som fixar allt med hämtning, middag och allt. Blev så förvånad när läkaren ville sjukskriva mig. Jag argumenterade emot lite och tyckte halvtid men hon sa att nu ska jag bara vila. Men igår blev jag sjuk också med hosta, feber och snuva. Känner mig så svag. Tar det också som nåt dåligt tecken, att min kropp inte mår bra för att det är ngt som är fel.

VUL på onsdag. Åh, denna väntan!

• Frutopia
    Junilängtan skrev 2015-10-03 04:25:04 följande:

Åh, jag har inte förrän den 27, känns som en pina att vänta så länge! Helst vill man ju kika varje dag om det var möjligt, men det är väl inte heller så bra, haha.

Japp, detta var första ivf, för dig också? Jag har bara lite molvärk som kommer och går, inget direkt påtagligt :(

Du kan inte ta något blodprov för att se om du procerar progestoron? Fast det kanske är riskfyllt om du måste sluta med lutinus? :( Själv glömde jag helt av att fråga om jag skulle fortsätta mef lutinus eller inte, så jag har inte vågat sluta helt. Tar en tablett om dagen nu tills de är slut :/

Haha jaa, jag heter Linda, du också?

Jag försökte komma på något par jag sett i väntrummet, Det enda jag minns är att vid insättningen så blev linda uppropad och vi båda svarade :) kan det vara du? Jag ska fråga läkaren om det här med lutinus, om det finns blodprov eller tom tabletter eller nåt. Det är vårt första med så jag letar tecken trots pluss.

Jag ringde till bm efter råd från Huddinge att sätta upp en inskrivningstid efter första ul pga kö. Vi blev därför ombedda att gå på ett hälsoinformation hos dem. Tänk vad sambon vände från en femkrona efter "kursen". Han insåg igår att hand skulle bli pappa, innan har han haft vårt att ta in, så häftigt att se, så nu vill han skrika ut till alla att vi ska ha barn :)
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15