• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • missmissis
    Gweny skrev 2015-10-01 16:51:18 följande:

Smyger in här... Tjuvtestade plus igår och digitalt gravid idag!! har td på måndag egentligen.

Vågar inte hoppas för mycket än. För 1,5 år sen plusade vi oväntat, men blev sen ma. Så är väldigt rädd & glad samtidigt!

Ska överraska sambon ikväll. han var nämligen på jobbet i morse och jag gör kväll. Vill ju se hans min.

Å, vilken överraskning han ska få! Kul! Berätta gärna hur det va. :)
  • ettplusettlikamednoll
    missmissis skrev 2015-10-01 19:06:59 följande:

Mina bröst känns som vanligt, ev lite större bara. Men så har jag ju illamåendet ggr tusen istället. Försöker tänka positiva tankar, att detta kommer gå bra. Lite sista chansen så vill inte ens tänka att det inte går. Dock längtar jag oerhört till vul nästa vecka. Fattar inte heller hur man räknar. Också hört 2+0 vid äggplock. Men hur tänker man när man satt in från frysen? Ska fråga kliniken så jag fattar. Återkommer. Enligt appen "gravid och baby" är jag i vecka 7 (6+5). BF 20 Maj om det nu stämmer. Fyller själv år 10 maj så blir spännande om vi blir nära...

Håller tummarna för dig! Klart det ska gå bra!
    Finns inga andra alternativ här heller, det måste gå!

Då är du i vecka 6 om man skulle prata med en barnmorska. Dom räknar bara fulla veckor, det är appar som räknar veckan man påbörjat. Så om du vill tex googla om barnets utveckling är det vecka 6 du ska gå på :) Jag ligger sex dagar efter dig :) Imorgon slår äntligen jag om från vecka 5+ till vecka 6+0
  • No Ka Oi
    frucgsvensson skrev 2015-10-01 17:50:26 följande:

Jag ringde faktiskt till min klinik där vi gjorde ivf och frågade vilken vecka jag var i. Då var jag i vecka 3+6 eller något sånt, och enligt min apo var jag på dag 4+nånting, då hade jag slagit in från senaste mensen. Man är i vecka 2+0 vid ÄP säger dom. Så i vanliga fall om man räknar från ägglossning som också är 2+0 så går man ju ca 14 dagar fram till BIM, vilket betyder att man är i vecka 4+0 på BIM. Så fick jag förklarat för mig.

Jag är alltså i vecka 4+3 nu, vilket är vecka 5.

Då stämmer min mens-app (den har ett gravidläge) som säger att det är vecka 5+0 idag.
  • Gweny
    Junilängtan skrev 2015-10-01 18:30:10 följande:

Vart har alla här gjort ivf?

Vi gjorde vårt på huddinge och har varit helnöjda, bemötandet där har varit toppen! :)

Sahlgrenska går jag på. Är jättego personal.
  • Gweny
    missmissis skrev 2015-10-01 19:19:10 följande:

Å, vilken överraskning han ska få! Kul! Berätta gärna hur det va. :)

Han blev chockad och glad! Jag la en kanelbulle i ugnen och bad honom hämta det jag hade där i....tog en liten stund för honom att koppla "bulle i ugnen" var jättekul.
  • kanelbullen85

hej ! Jag har gjort min andra ivf och är i vecka 10 (9+3) första barnet.. ???? Beräknad förlossning 26/4

• Frutopia
    Junilängtan skrev 2015-10-01 18:30:10 följande:

Vart har alla här gjort ivf?

Vi gjorde vårt på huddinge och har varit helnöjda, bemötandet där har varit toppen! :)

Vi gjorde också på Huddinge, underbar läkare som var villig och prova vanlig ivf på oss innan ev äggdonation. Och nu sitter jag här med ett pepparkorn med mina gener :) är i 5+0 idag. Hur går det för dig?
  • Junilängtan
    Gweny skrev 2015-10-01 22:49:41 följande:

Han blev chockad och glad! Jag la en kanelbulle i ugnen och bad honom hämta det jag hade där i....tog en liten stund för honom att koppla "bulle i ugnen" var jättekul.

Haha gud så fyndigt! :D
  • Junilängtan
    Frutopia skrev 2015-10-02 06:59:54 följande:

Vi gjorde också på Huddinge, underbar läkare som var villig och prova vanlig ivf på oss innan ev äggdonation. Och nu sitter jag här med ett pepparkorn med mina gener :) är i 5+0 idag. Hur går det för dig?

Åh vad härligt för er, håller tummarna nu!

Jag är också på 5+0, så vi måste ju ha gjort allt samtidigt? :O har ni återfört färskt eller fryst? :)
  • vårblomman

Hej!

Jag tänkte också hoppa in i tråden om det går bra. Jag är gravid i v 5+5 med tredje barnet. Mina två första barn är också IVF barn. De kom till på första ET och sedan första FET. Denna gång var det svårare. Har hunnit med två ET varav en ordentlig överstimulering, samt tio FET. Fick ett tidigt missfall förra sommaren, så jag hoppas verkligen att det går bättre denna gång.

Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15