• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • Frutopia
    Junilängtan skrev 2015-10-03 09:25:56 följande:

Haha, ja det var vi, vad lustigt! :)

Det ska väl finnas någon form av progesterongel? Vet inte om det är mindre jobbigt eller så?

Har ni fått hälsoinformation genom mvc? Jag har bara gått in på mina vårdkontakter för att ordna tid till bm, har svårt att ta mig tid till telefonsamtal under arbetstid. Gubben här har också svårt att ta in att han förmodligen ska bli pappa (vågar inte jinxa) :)

Ja verkligen lustigt :) när jag bokade mötet så så hon att de vill att vi gå på hälsoinformation med bla fosterdiagnostik innan inskrivningen. Vart bor ni? Vi bor i haninge
  • Gweny
    Jasmin Karlsson skrev 2015-10-03 09:32:35 följande:

Hej! Jag är gravid i v 7 (tror jag, 2 st embryon, 6 och 7-celliga sattes in 1/9), BF maj 2016. Har en 4-årig son sedan tidigare IVF, så detta var FET.

du har inte varit på vul än? så du vet om bägge tagit sig?
  • Gweny

skönt att ha tråden att skriva av sig i, när man ser att fler av er tänker som jag. man vågar inte ropa hej än. får bara hoppas att det ska gå vägen för oss alla!

• Jasmin Karlsson
    Gweny skrev 2015-10-03 11:08:56 följande:
    du har inte varit på vul än? så du vet om bägge tagit sig?
    Jag fick för några dagar sedan en blödning och ont i magen så jag åkte in akut till gynakuten, där såg de 2 hinnsäckar, den ena med ett foster och tickande hjärta och den andra med en gulesäck men två tickande hjärtan! Så kanske trillingar! Det var för smått för att se bra. Jag har inbokat vul om 2 veckor igen.
  • Gweny
    Jasmin Karlsson skrev 2015-10-03 11:32:08 följande:

Jag fick för några dagar sedan en blödning och ont i magen så jag åkte in akut till gynakuten, där såg de 2 hinnsäckar, den ena med ett foster och tickande hjärta och den andra med en gulesäck men två tickande hjärtan! Så kanske trillingar! Det var för smått för att se bra. Jag har inbokat vul om 2 veckor igen.

Oj wow!! Väntar med spänning på uppdatering sen.

Vilken vecka/dagar var du i när blödningen kom?
  • Junilängtan
    Frutopia skrev 2015-10-03 10:36:02 följande:

Ja verkligen lustigt :) när jag bokade mötet så så hon att de vill att vi gå på hälsoinformation med bla fosterdiagnostik innan inskrivningen. Vart bor ni? Vi bor i haninge

Okej, var det bra eller sånt som man redan vet (inte dricka alkohol, röka osv)? :)

Vi bor i hägersten :)
  • Junilängtan
    Jasmin Karlsson skrev 2015-10-03 11:32:08 följande:

Åh vad spännande! Trillingar, wow :) Har du mycket symptom? Har hört att tvillingar kan ge tidigare och mer symptom, kan tänka mig att trillingar då borde ge ännu mer?
  • missmissis

Undrar krasst hur stora chanserna är för mig/oss. Närmar mig 40. Missfalls risken är väl rätt hög då. Samtidigt försöker jag tänka att blaston som sattes in var finfin på alla sätt som de sa på kliniken. Den hade "kläckts" tom. Men det spelar kanske ingen roll om min kropp inte kan ta emot den/behålla den. Å vad denna väntan är olidlig. Dessutom mår jag inte illa längre och känner inte av denna hunger och sug hela tiden.

• Jasmin Karlsson
    Gweny skrev 2015-10-03 12:57:19 följande:
    Oj wow!! Väntar med spänning på uppdatering sen.

Vilken vecka/dagar var du i när blödningen kom?
    Blödningen var nu i vecka 7, men när de mätte fostrena så blev det 5+nånting, så jag är inte säker...
  • Jasmin Karlsson
    Junilängtan skrev 2015-10-03 16:53:20 följande:
    Åh vad spännande! Trillingar, wow :) Har du mycket symptom? Har hört att tvillingar kan ge tidigare och mer symptom, kan tänka mig att trillingar då borde ge ännu mer?
    Jag har haft mycket mer nu än vid förra graviditeten iallafall. Vissa dagar har varit hemska med illamående och flera kräkningar. Med förra graviditeten (1 barn) mådde jag bara lite illa och kräktes 1 gång.
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15