• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • ettplusettlikamednoll
    Lulak1 skrev 2015-10-07 17:20:27 följande:

Hej

Hoppas det är ok att vara här :) . 
    Jag är gravid i vecka 9 (8+1) efter våra första IVF . Vi har varit på VUL i måndag och allt ser ut bra. Vi såg hjärta blinkande, imorgon ska vi på inskrivning på mvc och sen hoppas allt ska gå bra hela vägen.  

Lycka till till alla !

Hej!
    Underbart att allt såg fint ut! Stort grattis.

Vi ska på vårat tidiga ultraljud om en vecka, är då i  7+6 :)

Någon som vet nåt om chanserna att få se ett levande liv på det här tidiga ultraljudet? Alltså hur vanligt är det med ett ickelevande foster?
    Jag frågade om det när jag ringde för att boka tiden men fick bara svaret att det var omöjligt att svara på och att det inte finns några siffror på det. Men det kan jag tyvärr inte tro en sekund på.
    Självklart vet dom hur många som kommer in som det ser normalt ut för och för hur många det blir ett dåligt besked... :(

• Jasmin Karlsson

Jag har ju mått superilla senaste tiden, kräkts och haft svårt att äta. Värst på morgonen! Men senaste 2 dagarna och jag tagit Postafen, och jag känner mig som en ny människa!! Eller ja, normal. Så det var en stor lättnad att det fungerade! Började fundera över om jag skulle sjukskriva mig från jobbet en längre period.

• missmissis

Hej. Å att varit sjukskriven några dagar har varit min räddning. Igår kväll tog jag Postafen och har varit ok idag men sjukt trött. Åt yoghurt till lunch som vanligt men kunde äta samma middag som övriga familjen för första ggr på länge. Så en bra dag, länge sedan.

Vi var på VUL idag och såg ett tickande hjärta. :) Äntligen!! Jag är så lättad!

• missmissis

Så här fick vi beskrivet hur man räknar veckor: dagen efter utslag på stickan för ägglossning är vecka 2. Det va en söndag för oss. Då byts veckan framöver på söndagar. Fick en femdagars insatt på 2+5 (en fredag) och då lägger man till 5 dagar för att det va en blasto, dvs 3+3 (4).

Hoppas jag kommer ihåg rätt nu bara...

• Frutopia
    frucgsvensson skrev 2015-10-07 17:15:53 följande:

Jag är så trött på att gå och vara nojig och söka symptom efter symptom hela tiden. Överallt läser man hur vissa verkligen mår piss i vecka 6, i appar där man följer veckorna sä står det om illamående, onda bröst och trötthet. Känner NADA! Eller ja, det enda jag känner är ont i mage och ryggslut och det oroar mig OCKSÅ. Jag blir deprimerad av detta! Och nej, det går inte att undgå att läsa. Man vill ju ha något att jämföra med.

Det är det jag sagt hela tiden, det här med att ens BLI gravid har känts som hur lätt som helst, det är den här tiden som är sjukt jävla jobbig!! Och inte har jag nätt ultraljud förrän om tre veckor heller!

Jag går in 6+0 på fredag och känner inte heller nåt, väldigt sällan molande värk, det enda som jag kan känna annorlunda är mina bröst som växt och vårtgårdar som blivit större och mörkare och ömmar men inget annat. Man vill ju inte gå och testa sig varje gång man känner sig osäker. Jag håller helt med på denna jädra väntan och oro. Jag vill kunna slappna av och njuta av att jag är gravid, men rent krasst så kommer jag inte kunna inse det förrän första vul, sen börjar nästa oro och väntan till nästa ul och rul osv..
  • frucgsvensson
    Frutopia skrev 2015-10-07 21:17:18 följande:

Jag går in 6+0 på fredag och känner inte heller nåt, väldigt sällan molande värk, det enda som jag kan känna annorlunda är mina bröst som växt och vårtgårdar som blivit större och mörkare och ömmar men inget annat. Man vill ju inte gå och testa sig varje gång man känner sig osäker. Jag håller helt med på denna jädra väntan och oro. Jag vill kunna slappna av och njuta av att jag är gravid, men rent krasst så kommer jag inte kunna inse det förrän första vul, sen börjar nästa oro och väntan till nästa ul och rul osv..

Ja, och tyvärr så läser man ju om allt hemskt som hänt människor. Hjärtat i en vecka och nästa vecka inte osv. Men samtidigt tycker jag att är nyttigt för mig att faktiskt ha den insynen att vissa saker kan hända.

Men som sagt, man läser runt för mycket! Det är ju bara så. Och det blir ett beroende tillslut. Jag har svårt med det här "en dag i taget"-snacket också. När man gått igenom det många av oss gått igenom så är det tufft!
  • nittondemars
    missmissis skrev 2015-10-07 19:16:01 följande:

Vi var på VUL idag och såg ett tickande hjärta. :) Äntligen!! Jag är så lättad!

Åh vad härligt! Stort grattis till er! Det måste kännas så skönt. Det är ju ytterligare ett steg mot målet.
    ettplusettlikamednoll skrev 2015-10-07 17:38:11 följande:

Jag frågade om det när jag ringde för att boka tiden men fick bara svaret att det var omöjligt att svara på och att det inte finns några siffror på det. Men det kan jag tyvärr inte tro en sekund på.

Självklart vet dom hur många som kommer in som det ser normalt ut för och för hur många det blir ett dåligt besked... :(

Ja, det var den dummaste bortförklaringen på länge. De vill väl inte ge falska förhoppningar eller nåt sånt, men det lugnar ju knappast att svara så...
  • Lulak1

ettplustill Jag har varit exakt i 7+6 och vi såg hjärtan. 
    Håller tummarna att allt ska går bra !

Missmissis stort grattis det är enormt lättnad att man ska se att allt ser ut bra .

Idag ska vi på inskrivning :)))) 

• missmissis
    Lulak1 skrev 2015-10-07 17:20:27 följande:

Hej

Hoppas det är ok att vara här :) . 

Jag är gravid i vecka 9 (8+1) efter våra första IVF . Vi har varit på VUL i måndag och allt ser ut bra. Vi såg hjärta blinkande, imorgon ska vi på inskrivning på mvc och sen hoppas allt ska gå bra hela vägen.  

Lycka till till alla !

Tack!! Ja, att se hjärtat slå va obeskrivligt skönt, eller hur!? Vi fick vår dotter på vårt första försök. Helt otroligt. Sen har kampen för ett syskon varit jobbig och lång men tillslut...

Vi är alla starka kämpare!!

Kärlek och Styrka till Er
  • CarMa

Idag har jag tjuvtestat och det blev ett plus, har egentligen inte testdag förrän 15/10

Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15