• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • missmissis
    Jasmin Karlsson skrev 2015-10-03 19:02:12 följande:

Blödningen var nu i vecka 7, men när de mätte fostrena så blev det 5+nånting, så jag är inte säker...

Kan det inte vara så att tvillingar är mindre i strl än om det är ett? Eller är det för tidigt för sådan skillnad ? Tänkte att de får dela på näringen kanske gör att de växer lite långsammare..
  • Jasmin Karlsson
    missmissis skrev 2015-10-03 21:57:55 följande:
    Kan det inte vara så att tvillingar är mindre i strl än om det är ett? Eller är det för tidigt för sådan skillnad ? Tänkte att de får dela på näringen kanske gör att de växer lite långsammare..
    Jag tror att det är för tidigt, för de levde av gulesäcken och inte moderkakan än. Men om två delar gulesäck kanske det blir så? Vet inte. Jag tänker annars att det var ju så smått så svårt att mäta exakt på millimetern..
  • frucgsvensson

Hur gör ni andra med lutinusen? Jag har inte vågat sluta än, konstigt som det låter. Kände att jag iallafall ville göra slut på förpackningen..tar dock bara morgon och kväll nu.

Och hur gör ni med sex? Vi har inte haft sex nu på flera veckan (senast en vecka innan äggplock) och man är ju sugen, men vi törs inte än. Tänker inte göra nått sånt förrän vi är helt säkra.

• Gweny
    frucgsvensson skrev 2015-10-04 22:32:08 följande:

Hur gör ni andra med lutinusen? Jag har inte vågat sluta än, konstigt som det låter. Kände att jag iallafall ville göra slut på förpackningen..tar dock bara morgon och kväll nu.

Och hur gör ni med sex? Vi har inte haft sex nu på flera veckan (senast en vecka innan äggplock) och man är ju sugen, men vi törs inte än. Tänker inte göra nått sånt förrän vi är helt säkra.

Jag fick att fortsätta med lutinus fram till vul. Men verkar variera väldigt.
  • frucgsvensson

Okej! De sa att jag kunde sluta eftersom jag producerar eget progesteron nu, men jag vill ändåvara på den säkra sidan. Ultraljud fick jag inte förrän i vecka 9, fyra veckor dit alltså. Är rätt besviken på det då vi blev lovade ett i vecka 7-8! Nu hade de helt plötsligt ingen tidigare tid. Gör kvinnokliniken ultraljud om man ringer dit? Lär vara svårt vad jag förstår..

• Frutopia

Jag ska köra med Lutinus till efter första VUL då man är osäker på min egen produktion, hur vet man om man producerar Prog. självständigt?? 

Vi har inte heller haft sex sen efter äggplock, mest för att jag känner mig så ofräsch och skör i slemhinnorna. 

Nu är jag i v5 +3 och känner inget mer nämnvärt förutom börstvårtom gör rejält ont, bör jag vara orolig?

• frucgsvensson

Jag undrar också hur de kan veta att jag producerar eget progesteron, jag antar att de allra flesta gravida gör det och de tar då det för givet. Men ja, jag fortsätter till det tar slut :) det är ingen fara att fortsätta utan ordination på det, jag frågade.

• Hoppsan2016

När ringde ni till kliniken? Innan TD (ni som plussade innan TD såklart) eller väntade ni tills efter TD?

• No Ka Oi
    Hoppsan2016 skrev 2015-10-05 11:48:00 följande:

När ringde ni till kliniken? Innan TD (ni som plussade innan TD såklart) eller väntade ni tills efter TD?

Min klinik bestämde testdatum och ringde upp mig den dagen. 
  • No Ka Oi
    Frutopia skrev 2015-10-05 08:46:17 följande:

Nu är jag i v5 +3 och känner inget mer nämnvärt förutom börstvårtom gör rejält ont, bör jag vara orolig?

Nej du bör inte vara orolig, men det är omöjligt att låta bli. 

Allt jag känner och inte känner analyseras. Två veckor kvar till VUL för min del. Önskar tiden kunde gå lite snabbare. 
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15