• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • No Ka Oi
    Gweny skrev 2015-10-01 22:49:41 följande:
    Han blev chockad och glad! Jag la en kanelbulle i ugnen och bad honom hämta det jag hade där i....tog en liten stund för honom att koppla "bulle i ugnen" var jättekul.
    Så kul gjort! Cool Impad att du kunde hålla dig hela dagen utan att berätta!

Jag gjorde testet på toa, sen gick jag och la det uppochner framför min man. När tre minuter gått vände vi på det. 
  • Junilängtan
    vårblomman skrev 2015-10-02 07:42:40 följande:

Hej!

Jag tänkte också hoppa in i tråden om det går bra. Jag är gravid i v 5+5 med tredje barnet. Mina två första barn är också IVF barn. De kom till på första ET och sedan första FET. Denna gång var det svårare. Har hunnit med två ET varav en ordentlig överstimulering, samt tio FET. Fick ett tidigt missfall förra sommaren, så jag hoppas verkligen att det går bättre denna gång.

Vilken lycka! :) Grattis till nytt plus!
  • No Ka Oi
    vårblomman skrev 2015-10-02 07:42:40 följande:

Hej!

Jag tänkte också hoppa in i tråden om det går bra. Jag är gravid i v 5+5 med tredje barnet. Mina två första barn är också IVF barn. De kom till på första ET och sedan första FET. Denna gång var det svårare. Har hunnit med två ET varav en ordentlig överstimulering, samt tio FET. Fick ett tidigt missfall förra sommaren, så jag hoppas verkligen att det går bättre denna gång.

Så ni kämpat för ett tredje barn. Vi ville oxå ha tre, men jag bestämde att jag inte ville gå igenom mer än tre återföringar. Vi lyckades med barn nr tre på andra återföringen och väntar nu fjärde barnet med det allra sista embryot. 
  • No Ka Oi

Äsch, grattis och jag håller tummarna skulle jag oxå såklart skriva! 

Egentligen vill jag inte göra det men jag surfar runt på bebissaker. Skulle gärna vilja testa tygblöjor denna gång. Drömde tom om tygblöjor i natt! Jag borde verkligen sluta surfa på bebissaker. Tänk om det är nåt som går fel. Men samtidigt vill jag njuta när jag kan.

• Gweny

No Ka Oi>> Ja, jag fattar inte själv att jag kunde hålla mig.
    som du säger, man kanske inte borde, men hjärnan går igång med en gång att planera, se framåt och man vill titta på saker! Måste ju våga tro på att det ska gå bra!

vårblomman>> välkommen in, jag har också barn sen innan(dock inte min sambo) Vi fick ett ma förra sommaren också, efter vi hade sett hjärtat slå, så det var väldigt tufft. Enda gången vi plusat under alla år, förrän nu då. Så hoppas verkligen det ska gå vägen nu!

• ÖnskaTroHoppas

Lättnad - so far, so good! UL idag (v 8+2) och allt såg bra ut, hjärtat slog så fint! Tänk om det blir ett syskon till slut...

Lycka till till övriga som snart ska på UL! Trevlig helg!

• Gweny
    ÖnskaTroHoppas skrev 2015-10-02 10:12:51 följande:

Lättnad - so far, so good! UL idag (v 8+2) och allt såg bra ut, hjärtat slog så fint! Tänk om det blir ett syskon till slut...

Lycka till till övriga som snart ska på UL! Trevlig helg!

åhh vad underbart att se, skönt det såg bra ut.
  • Frutopia
    Junilängtan skrev 2015-10-02 07:07:28 följande:
    Åh vad härligt för er, håller tummarna nu!

Jag är också på 5+0, så vi måste ju ha gjort allt samtidigt? :O har ni återfört färskt eller fryst? :)
    Ja, vi måste ha gjort det, vi gjorde en ET men en tredagars, ÄP 11/9 och återföring 14/9 :) Vi kanske låg och våndades i samma sal, hehe...
  • vårblomman

Tack för alla lyckönskningar och lycka till till er också. Försöker att njuta av graviditeten. Jag läste någonstans någon som sa att den väntar faktiskt ett barn och inte ett missfall, jag försöker tänka så.

• Gweny
    vårblomman skrev 2015-10-02 13:53:07 följande:

Tack för alla lyckönskningar och lycka till till er också. Försöker att njuta av graviditeten. Jag läste någonstans någon som sa att den väntar faktiskt ett barn och inte ett missfall, jag försöker tänka så.

Jo jag har också läst det, sunt tänkt. Men svårt ibland. Jag försöker..

Så fort jag inte känner nåt av mina symtom dock blir jag nojig!

Så jag förstod mitt ma var... Alla symtom var puts väck en dag.
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15