• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • Junilängtan

Jag hoppar in här, nyregistrerad, chockad men självklart superglad över att första IVF tog sig :)

Testade positivt i lördags på ruvardag 13 med en tredagars, oficiell testdag i tisdags. Håller sig det lilla pyret kvar är det beräknad bf 2 juni :)

• ettplusettlikamednoll
    Junilängtan skrev 2015-10-01 06:48:38 följande:

Jag hoppar in här, nyregistrerad, chockad men självklart superglad över att första IVF tog sig :)

Testade positivt i lördags på ruvardag 13 med en tredagars, oficiell testdag i tisdags. Håller sig det lilla pyret kvar är det beräknad bf 2 juni :)

Grattis och välkommen hit :)

Jag är beräknad en vecka tidigare... Är i V 5+6 idag :)

• Majorie

Stort grattis!!!
  • No Ka Oi

Nu flyttar jag hit från ruvartråden! Japp, här vare Plus ! Helt galet! Testade i måndags (var så nervös så jag skakade) men det är först nu det verkligen börjar sjunka in. Och ändå har jag misstänkt att jag är gravid. När mensen inte kom i helgen och symptomen ökade så började jag inse åt vilket håll det barkade.

Grattis till er jag inte grattat i ruvartråden. Eller va 17, ett stort grattis till oss allihopa! {#emotions_dlg.flower}Gravid{#emotions_dlg.flower}

Min bröst har svullnat nåt rejält. Lite ont gör dom oxå. En kvinnlig kollega glodde på dom i går på lunchen. Det drar i livmoder och ljumskar. Och ibland gör det ont i fogen i blygdbenet (heter det väl) och i ländryggen. 

Bra tips om appar! Jag vågar dock inte ladda ner någon än, väntar på VUL. Skriver lite anteckningar i en dagsboksapp så länge.

• Mera76

Hej! Hoppar med in här! Gjorde en FRysåterföring med blasto 19/8. Har från samma äggkull en dotter född jan 2014. Gått i Malmö på RMC och är i v 8+6 idag! BF 5 maj 2016. Jag känner ofta ett svagt illamående lite då o då över dan. Kan va lite halvjobbigt ibland på jobbet.. Men inget jättejobbigt än!

• Frutopia

Testade positivt i lördags på ruvardag 13 med en tredagars, oficiell testdag i tisdags. Håller sig det lilla pyret kvar är det beräknad bf 2 juni  "

Jag har BF 3 Juni så vi är väldigt lika, en tredagars fastnade hos mig med. jag har dock inte så många känningar förutom växande bröst och  ömma vårtor

• missmissis

Grattis och välkomna till alla nya plussare!

Idag gick jag till läkaren (vc) och kom till en sympatisk dr med empati. Inte varje dag precis. Hon sjukskrev mig två veckor för mitt kraftiga illamående och kräkningar. Är som sagt lamslagen efter jobbet och kan inte lyfta ett finger. Igår va värsta kvällen hittills. Förgiftad känner jag mig. Skakar och mår illa och kräks. Så skönt att blivit ordinerad vila i två veckor men overkligt. Och har dåligt samvete för jobbet. Men ska försöka tänka på mig själv.

• missmissis
    Mera76 skrev 2015-10-01 09:56:59 följande:

Hej! Hoppar med in här! Gjorde en FRysåterföring med blasto 19/8. Har från samma äggkull en dotter född jan 2014.

Roligt med samma äggkull! :) Vår eskimå från samma kull som dottern fastnade inte.
  • frucgsvensson
    missmissis skrev 2015-10-01 14:00:03 följande:

Grattis och välkomna till alla nya plussare!

Idag gick jag till läkaren (vc) och kom till en sympatisk dr med empati. Inte varje dag precis. Hon sjukskrev mig två veckor för mitt kraftiga illamående och kräkningar. Är som sagt lamslagen efter jobbet och kan inte lyfta ett finger. Igår va värsta kvällen hittills. Förgiftad känner jag mig. Skakar och mår illa och kräks. Så skönt att blivit ordinerad vila i två veckor men overkligt. Och har dåligt samvete för jobbet. Men ska försöka tänka på mig själv.

Åh så jobbigt att du mår så dåligt :( men skönt förstås att du fick en sjukskrivning. Gick du till en vanlig allmänläkare?

Jag känner på mig att jag också kommer bli sjukskriven framöver, iallafall om jag börjar må illa som du. Jag jobbar ju inom vården och det är inte alltid behagliga dofter där om man säger så. Phu.. Skulle dock bli kaos på jobbet om man jag blev sjukskriven, det är kort om folk redan nu. Men jag lär ju göra mindre nytta ändå. Men vi hoppas jag slipper såklart!!
  • frucgsvensson

Vaknat efter nattjobb och känner mig skakig och illamående.. Ska man måsta börja äta något direkt när man vaknat nu redan? Tycker det verkar tidigt att må illa, är ju bara i vecka 5. Blir dock orolig att min smärta i brösten typ helt avtagit?! Det brukar ju vara ett säkert tecken för många..? Bröstvårtorna ömmar när man tar på dom, men förut var hela brösten hårda och som "lera", kändes som att man kunde forma dom då jag tog av bh-n. Inte nu längre. Oroväckande

Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15