frucgsvensson skrev 2015-09-26 17:10:32 följande:
Ja, det är riktigt jobbigt det här. Jag tänker att eftersom jag känner så mkt molvärk redan nu så kommer mensen komma. Jag har egentligen 5 dagar kvar till BIM.
Jag får inte riktigt ihop det här med vilken vecka jag är i. När jag lägger in i appen min senaste mens/ägglossning/befruktningsdag så får jag in samma vecka hur jag än lägger in. Har räknat ägglossning som äggplock och befruktningen antingen samma dag som äggplock eller dagen efter.
Och när jag läser på vecka 4 så står det typ "nu är mensen förmodligen sen...", men enligt min kalender så är jag ju på BIM-5 egentligen?! Fattar ingenting. Fick testdag på BIM+1.
Lägg ingen värdering i vad du känner och inte känner än! Det allra vanligaste är ju att man knappt inte känner något speciellt alls. Jag kände också sådär "shit nu får jag mens när som helst" Men det hände aldrig :) Och det är många som upplever samma känsla.
Du får dubbelkolla dagarna med din barnmorska sedan när du meddelar din graviditet. Enligt min så stämde det så som jag fyllt i. Minns däremot inte om jag fyllde i befruktningsdag som äggplock eller insättning. Tror att det var äggplocket man skulle gå på. Det går att googla sig till det :)
Jag testade också positivt tidigt. En vecka innan min riktiga testdag. Ruvardag 9