• Frutopia

Gravid efter IVF hösten 15

Känns helt otroligt och nervöst att jag ens skriver att jag är gravid. Det är vårt första ivf och satte in en tvådagars den 14/9 enligt appen Gravid &baby så är jag i v 5 (4+5) men känns som man hoppat över massa appen (räknar från första dag i sista mens )då det är ju två veckor sedan vi satte in juvelen. Jag insåg att från och med nu, jag kommer konstant att oroa mig i resten av mitt liv, men det gör jag så gärna för att se mitt barn växa upp :)

Nu håller vi tummar för alla plus och hjärtan som slår

• Frutopia

Imorgon är officiell testdag, men ville förbereda mig och ville vara säker på fortsatt pluss ???? jag fick gravid 2-3 gravid! Så hcg höjs vilket känns skönt. Hur går det för er andra?

• Frutopia
    frucgsvensson skrev 2015-09-28 19:47:25 följande:

Går sådär. Eller ja, det går bra. Vilken dag är du på? Jag har fått gravid 1-2 bara, tog ett till sånt igår. Det borde ändrats till 2-3 tycker ja. Men vi får se! Har officiell testdag på fredag så.

Jag är på ruvdag 14 på en tredagars. Jag tog mitt första cb med 1-2 i lördags och fick 2-3 idag. När ändras det där egentligen? Jag har hört nåt att det går det för fort är det inte heller bra. Men vad som kan vara fel då vet jag inte...puh det är ju en pärs oavsett vad...
  • Frutopia

@Frugsvensson

jag hoppas att man till slut kan släppa testerna....Flört Jag ringde imorse och meddeladet plusset, nu känns det lite mer verkligt! Vi ska på första VUL den 20/10 vilket känns som en evighet. Ringde även MVC för inskrivning veckan efter enligt rekommendation från Huddinge pga ev långa väntetider.

Jag blev även tillbakalagd en vecka, är enligt BM på Huddinge v5 (4+4) vilket känns mer normalt än appens beräkning.

Nu börjar det här känns verkligt, jag har nåt i magen som förhoppningvis säger mamma om något år Glad

• Frutopia
    nittondemars skrev 2015-09-29 15:03:25 följande:

Hej.

Jag hoppas så mycket på att få gå med i den här tråden om någon vecka. Är bara på rd 3 än så länge...

Men eftersom jag ändå tjuvläst tråden nu så passar jag på att ställa en fråga.

Vad använder ni för app för att följa graviditeten?

Det känns så länge sen jag var på Ruvdag 3, dagarna verkligen kryper fram.. Hoppas att du får ett plus. Glad

Jag har prövat några appar (ios) men även jag har fastnat för Gravid baby app. har prövat lätt några andra, men denna kändes lite enklare.

• Frutopia

Grattis!

Det är både på gott och ont att jag har berättat för en del vänner och familj. Min historia är känd för de flesta, i första skedet ville jag vara berätta om vilken grej vi är med om. Men nu när vi har plus är det enbart ett fåtal vänner som vet, föräldrar vill vi vänta med tills vi vet mer säkert, men eftersom de vet vad vi pysslar med så kommer de nog börja fråga hur det går snart.

• Frutopia
    Junilängtan skrev 2015-10-01 06:48:38 följande:

Jag hoppar in här, nyregistrerad, chockad men självklart superglad över att första IVF tog sig :)

Testade positivt i lördags på ruvardag 13 med en tredagars, oficiell testdag i tisdags. Håller sig det lilla pyret kvar är det beräknad bf 2 juni  "

Jag har BF 3 Juni så vi är väldigt lika, en tredagars fastnade hos mig med. jag har dock inte så många känningar förutom växande bröst och  ömma vårtor

• Frutopia
    Junilängtan skrev 2015-10-01 18:30:10 följande:

Vart har alla här gjort ivf?

Vi gjorde vårt på huddinge och har varit helnöjda, bemötandet där har varit toppen! :)

Vi gjorde också på Huddinge, underbar läkare som var villig och prova vanlig ivf på oss innan ev äggdonation. Och nu sitter jag här med ett pepparkorn med mina gener :) är i 5+0 idag. Hur går det för dig?
  • Frutopia
    Junilängtan skrev 2015-10-02 07:07:28 följande:
    Åh vad härligt för er, håller tummarna nu!

Jag är också på 5+0, så vi måste ju ha gjort allt samtidigt? :O har ni återfört färskt eller fryst? :)
    Ja, vi måste ha gjort det, vi gjorde en ET men en tredagars, ÄP 11/9 och återföring 14/9 :) Vi kanske låg och våndades i samma sal, hehe...
  • Frutopia
    Junilängtan skrev 2015-10-02 19:29:21 följande:

Haha ja, exakt samma dagar för allt :) Jag tyckte att alla var helt fantastiska där! När har du fått tid för VUL? :)

Gud vad världen är liten :) min behandlade läkare ville göra vul, så det blir den 20/10. Känns som en evighet...jag håller med att de har varit jättebra, fräscha lokaler och sympatiska läkare och bm. Var detta ditt första ivf? Hur känner du dig? Jag känner faktiskt inte så mkt förutom brösten har växt minst en storlek och ömhet som ökar, gå knappt att kramas :). Enda minus är att de vill att jag kör lutinus fram till vul. De är osäkra på om jag producerar eget progestoron, självklart står man ut för ändamålet, men fräsch känner jag mig inte..förresten heter du Linda?
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15